Havaintoja HSL-alueelta - marraskuu 2011

21.11
HelB:in Volvo 7000 lähti klo 14.35 Ruskeasuon varikolta (linjalle?) vasemman puolen takarengas (takaa katsottuna) savuten. Jäi kunnon pilvi taakse, mielestäni haisi öljyltä. Kääntyi keskustan suuntaan Hakamäentieltä.
 
Viimeksi muokattu:
21.11

Helb 5 / h70V
Helb 134 / h41
Helb 419 / h45
Helb 420 / h45
Helb 9804 / h70V
Helb 9805 / h45
helb 1204 / h41
 
21.11
HelB:in Volvo 7000 lähti klo 14.35 Ruskeasuon varikolta (linjalle?) vasemman puolen takarengas (takaa katsottuna) savuten. Jäi kunnon pilvi taakse, mielestäni haisi öljyltä. Kääntyi keskustan suuntaan Hakamäentieltä.

Eikös näissä 7000 Volvoissa ole pakoputki juurikin siinä vasemman takapyörän paikkeilla ?

Bussidatassa olleista kuvista kahdesta onnistuin bongaamaan putkenpään vasemman takapyörän takaata. KUVA 1 KUVA 2
 
21.11


Helb 134 / h41
134 on 41:n vakkari...

---------- Viesti lisätty kello 6:41 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 6:36 ----------

21.11
HelB:in Volvo 7000 lähti klo 14.35 Ruskeasuon varikolta (linjalle?) vasemman puolen takarengas (takaa katsottuna) savuten. Jäi kunnon pilvi taakse, mielestäni haisi öljyltä. Kääntyi keskustan suuntaan Hakamäentieltä.
Webasto siellä savusi :lol: Sijaitsee vasemman takarenkaan etupuolella
 
21.11
HelB:in Volvo 7000 lähti klo 14.35 Ruskeasuon varikolta (linjalle?) vasemman puolen takarengas (takaa katsottuna) savuten. Jäi kunnon pilvi taakse, mielestäni haisi öljyltä. Kääntyi keskustan suuntaan Hakamäentieltä.

Kai soitit palokunnan paikalle. :D.
 
23.11

Helb 420 / h14B
Helb 9920 / h45 (aamuruuhkassa)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
23.11 iltaruuhka

h69 / Helb 224
510 / Helb 9707, auto oli kilvitetty kolmelle eri linjalle, etukilvessä 510, sivukilvessä 70V ja takakilvessä 102:)

---------- Viesti lisätty kello 19:34 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 17:17 ----------

Pakkalantien ramppi Kehä III:lle itäänpäin on aiheuttanut useita kolareita lyhyessä ajassa henkilöautojen ja bussien kesken, nyt tuohon ramppiin on asennettu STOP-merkki http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/kauhua_herattanyt_ramppi_sai_stop-merkin/ Mielestäni tuo koko Kehän ja Pakkalantien liittymä olisi pitänyt suunnitella ihan eri tavalla kuin se nyt toteutettiin! Kaikkein yksinkertaisinta olisi ollut rakentaa tuohon samanlainen liittymä kuin on Lännenpänä Tuupakan kohdalla, eli Kehältä/lle suorat rampit Pakkalantielle ja valo-ohjaus.
 
Pakkalantietä ei remontoitu kunnolla kuin pohjoispuolelta.

Eteläpuolelle lisättiin yksittäinen pätkä bussikaistaa, jotta se ei katkeaisi Kalliosolantien ja Lentoasemantien välillä. Jos myös eteläpuoli olisi remontoitu kunnolla, liittymästä tultaisiin bussikaistalle loivemmin kuten lähes kaikissa bussipysäkillisissä eritasoristeyksissä nykyään. Mutta ei remontoitu. Suunnittelukin lieni olleen tasolla "tehdään vain pakolliset", eli jatketaan bussikaistaa 10m jotta se ei katkeaisi risteyksen läpi.
 
Takaisin
Ylös