Havaintoja HSL-alueelta - marraskuu 2012

kun en muita kun telejä siellä ollut nähnyt ;)

Joo, alkuunhan siellä oli telejä, mutta kun Nobina tiedetään, autot vaihtuu nopeasti jos telillä ei ole käyttöä ja näin näköjään kans käy.
Mutta siihen voi olla syynsä miksi ei ole telejä, jos on hiljainen linja koska 105 menee aika samaa reittiä (toki pieni ero) Ylismäentieltä 105:n käännyttyä.
 
Joo, alkuunhan siellä oli telejä, mutta kun Nobina tiedetään, autot vaihtuu nopeasti jos telillä ei ole käyttöä ja näin näköjään kans käy.
Mutta siihen voi olla syynsä miksi ei ole telejä, jos on hiljainen linja koska 105 menee aika samaa reittiä (toki pieni ero) Ylismäentieltä 105:n käännyttyä.

Ei linjalla 107 taida teliautoista pyöriä enää kuin 748. Ja 107 on kierrossa 121:n ja 122:n kanssa, niin se pyörii tasaisesti noillakin linjoilla, joten ei sitä edes välttämättä näe joka päivä 107:llä.

HSL on suunnitellut vähentävänsä linjan 105 tarjontaa ja lisäävänsä linjan 107 tarjontaa, joten 107 on siis se kuormitetumpi noista kahdesta.
 
Olarin paketissa (linjat 107, 121, 122) tilaaja on pyrkinyt sijoittamaan kohteen kolme teliä yleensä linjojen 121 ja 122 kuormitetuimpiin lähtöihin. Riippuen siitä, millaisiin autokiertoihin nämä kuormitetut lähdöt kuuluvat tilaajan kaavioissa, on telejä saattanut esiintyä myös linjalla 107, yleensä ruuhka-aikojen ulkopuolella, jolloin mitoituksellisesti todellista tarvetta telille ei välttämättä edes ole mutta siitä maksetaan teliauton yksikköhintojen mukaista liikennöintikorvausta.

Esimerkkinä linjojen E10 ja E15 kohteessa pari teliä on E15:n kuormitetuimpia lähtöjä varten. Nykyisissä kaavioissa 10 ja 15 ovat keskenään kierrätyksessä tiettyyn aikaan päivästä, jolloin teliauto käy myös linjalla 10 (vaikka mitouksen kannalta tarvetta ei olisi) johtuen siitä, että linjan 15 kuormitettu lähtö osuu sellaiseen autokiertoon.
 
22.11

Helb 204 / H70T
Helb 220 / H45
Helb 222 / H63
Helb 226 / H43
Helb 501 / H40
Helb 503 / H40
Helb 610 / 363A
Helb 937 / H45
 
Tuo #730 on kyllä pääosin e10/K, välillä saattaa olla missä sattuu Nobinan jännien kiertojen ansiosta, mutta se on kyllä ihan e10/K vakio, ei minkään e15:n tai 107:an.

Omat havainnot tuosta 730:sta perustuu juuri puolivuotta olarissa töissä olleena. 730 oli joka aamu 107:lla kuin myös lounarilla, illalla n. 15-17 välillä saattoi olla jo e10/e15 linjoilla. Usein tapiolan kautta himaan tulin. Tänään juttelin kuskin kanssa Mankin kääntöpaikalla, joka totesi auton olevan nyt pelkästään kiviruukissa, joten tämä omalta osaltani.

---------- Viestit yhdistetty klo 1:35 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 1:34 ----------

22.11.12

nof 823 @ 165N ( se on taas täällä! )
 
joka totesi auton olevan nyt pelkästään kiviruukissa
Mitä minä nyt tässä e10:n varrella oon noiden scalojen tulosta lähtien Concordialle, tässä lokakuulta 2009 niin siitä lähtien se 730 on kyllä pyörinyt tossa e10/K:lla, kyllä se voi eksyä muuallekkin mutta pääsääntöisesti olen sen tossa nähnyt.

Ja voihan kuljettaja todeta että se on nyt Kiviruukissa, fine. Autoja voidaan siirtää varikoiden välillä niinkuin tiedät ja nyt se ollaan sitten siirretty sinne.

nof 823 @ 165N ( se on taas täällä! )
Käviköhän huollossa, en usko että tämä kovin iso uutinen on jos siellä on ollut samanlainen tilalla. :D

Mutta samapa tuo, antaa tän #730:n keskustelun olla tässä, nousi näin iso aihe yhdestä Scalasta. :)
 
Omat havainnot tuosta 730:sta perustuu juuri puolivuotta olarissa töissä olleena. 730 oli joka aamu 107:lla kuin myös lounarilla, illalla n. 15-17 välillä saattoi olla jo e10/e15 linjoilla. Usein tapiolan kautta himaan tulin. Tänään juttelin kuskin kanssa Mankin kääntöpaikalla, joka totesi auton olevan nyt pelkästään kiviruukissa, joten tämä omalta osaltani.

---------- Viestit yhdistetty klo 1:35 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 1:34 ----------

22.11.12

nof 823 @ 165N ( se on taas täällä! )
siis: 22.11.12
NOF 149 @ 213N

Lisäys: nak tuli muistuttaneeksi tuolla merkinnällä
 
23.11.12

nof 822 @ e22/e23 ( puuttuu muuten nobina teipit edestä oven yläpuolelta ja takaa)
nof 825 @ e25
nof 829 @ e29
nof 826 @ e22
nof 406 @e28k

PL 872 @ 110

nof 491 @ e5 (nof 661 tilalla)
nof 492 @ e5
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös