Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
17.9
570: HelB 2201 ( Volvo 700 Electric nivel) Ensimmäistä kertaa viikonloppuna linjalla.
SLHS:n tutustumiskäynnillä kerrottiin, että se ja sen sisarauto 1904 saavat runkolinjavärit ja ne sijoitetaan 560:lle.
1905 lienee vakioitunut viikonlopuiksi Tikkurilan suunnan Vantaan sisäisille linjoille. SLHS:n tutustumiskäynnillä kerrottiin, että se ja sen sisarauto 1904 saavat runkolinjavärit ja ne sijoitetaan 560:lle.
Tuo on mielenkiintoinen kysymys, jonka suhteen olen tainnut olla jonkin muunkin keskustelun osapuolena (siinäkin ihan linja-autoharrastajana). Maantietunneleitahan on maailmalla useita ja useassa paikassa, jotkut paljon pidempiä kuin Paloheinän tunneli. En muista kuulleeni, että niillä olisi kovin merkittäviä kieltoja kaasukäyttöisten ajoneuvojen suhteen. Kampissa tuo kaasukäyttöisten ajoneuvojen kielto todellakin on ollut voimassa alusta pitäen. Pelastustoimen asiantuntijat osannevat perustella tarkemmin, millä kaikilla tavoin Kampin tunnelisto ja bussiterminaali poikkeavat tavanomaisemmista tietunneleista. Ainakin Paloheinäntunnelissa on yleisöä (jalankulkijoita yms.) jonkin verran vähemmän kuin Kampin keskuksessa.Onko suhtautuminen kaasubussien käyttöön maanalaisilla osuuksilla muuttunut? Kampin terminaaliinhan ei ole koskaan ollut asiaa kaasubusseilla ja kielto on ollut sen suhteen jyrkkä. Poikkeaako linjan 560 käyttämä Paloheinän tunneli tästä olennaisesti?
Mulla on sellainen hämärä muistikuva, että noiden kaasuautojen sanottiin sopivan parhaiten moottoritielinjoille, minkä takia ne olivat ensin Tuusulanväylän seutulinjoilla ja Ruskeasuon varikon väistöpaikkaan siirtymisen jälkeen Ojangosta ajettavilla Lahdenväylän seutulinjoilla. Onhan 560:lla pätkä moottoritieajoa, mutta ei läheskään niin paljon kuin linjoilla kuten 717.