Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
11.1.
VT 336, 337 (Scania Ikarus E94F), 454 (Scania Scala) /h74
Erilainen havainto samaan linjaan liittyen, eli tänään oli enään yksi vakioauto liikenteessä, numero 570 Irisbus Crossway LE. Yllämainittujen lisäksi oli yksi lentokenttätilaajaväreissä oleva Irisbus Crossway LE.
#572 oli ainakin h74:llä ja #569 puolestaan 732:lla (11.1.).
Olisiko tässä käynyt, niin että jarrua painaessa hidastin oli jarruttanut takapyöriä niin perä ehti lähteä luisuun. Jäisellä tiellä kannattaa ottaa hidastin kytkimestä pois. Kumma kyllä uusissa autoissa ei ole hidastimen poiskytkentänappia kojetaulussa.
1113:ssä oli oikean puoleisessa etuovessa jokin vika kun jäi jumittaa aina kun pisti ovet kiinni
Bussin oikean puoleinen etuovi
No mutta hyvä, kun vasemman puoleisessa etuovessa ei ollut vikaa
Tämä oli kuitenkin auto #9035.Aikoinaan yksi poikkeus oli muistaakseni Helsingin Bussiliikenteen 9034, jossa kuljettajalle oli vasemmalla puolella etuovi.
Eikös esim. Scalassa ole kaksiosainen etuovi, jossa on sekä oikean- että vasemmanpuoleinen ovi?
Eli luultavasti vasen ovi toimi hyvin ja oikea huonosti.
Zige94 korjatkoon, jos hän tarkoitti eri asiaa.
Yritin vain näköjään huonosti vitsailla termeillä. Yleensä ja tällä hetkellä HSL-alueen bussiliikenteessä ei ole etuovea kuin oikealla puolella. Aikoinaan yksi poikkeus oli muistaakseni Helsingin Bussiliikenteen 9034, jossa kuljettajalle oli vasemmalla puolella etuovi.
Edelleen (toistaiseksi) etuovet HSL-alueen busseissa ovat kaksilehtisiä.
On siis etummainen ovilehti ja takimmainen ovilehti.
Jos niistä puhutaan oikean tai vasemman puoleisina, niin ensimmäinen ongelma on katsotaanko niitä ulkoa vai sisältä.