Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2012

16.1

Helb 10 / h42
Helb 113 / h42
Helb 236 / h40
Helb 237 / h41
Helb 419 / h45 (Lämmitystä ei ollut ollenkaan mutta sen siaan oli erittäin kylmä puhallus päällä)
 
16.1

Helb 419 / h45 (Lämmitystä ei ollut ollenkaan mutta sen siaan oli erittäin kylmä puhallus päällä)

Itse matkustin samaisena päivänä Helbin ikaruksella numero 315 linjalla 535 ja sekin auto oli jääkylmä, kuskillakin oli pipo päässä ja takki tiukasti kiinni, kyseessä oli lähtö 15.12 Lentoasemalta joten bussi oli jo ehtinyt ajaa yhden sivun Espoon keskuksesta kentälle, kai tuossa ajassa bussin jo pitäisi ehtiä lämmetä?

16.1

452 / VT 570
 
Itse matkustin samaisena päivänä Helbin ikaruksella numero 315 linjalla 535 ja sekin auto oli jääkylmä, kuskillakin oli pipo päässä ja takki tiukasti kiinni, kyseessä oli lähtö 15.12 Lentoasemalta joten bussi oli jo ehtinyt ajaa yhden sivun Espoon keskuksesta kentälle, kai tuossa ajassa bussin jo pitäisi ehtiä lämmetä?

Ei siitä ole hyötyä jos kuljettaja ajaa St1:n pihalle, lähtee kahville sisälle ja jättää auton ovet auki.
 
Ei siitä ole hyötyä jos kuljettaja ajaa St1:n pihalle, lähtee kahville sisälle ja jättää auton ovet auki.

Toisaalta, jotkut ovat joskus haukkuneet Ikarusta huonosti lämpeäväksi - siis suorastaan kylmiksi autoiksi :p Vaan onpa se kylmyys muidenkin bussien ongelmana jos pattereissa kiertää ilmakupla
 
Toisaalta, jotkut ovat joskus haukkuneet Ikarusta huonosti lämpeäväksi - siis suorastaan kylmiksi autoiksi :p Vaan onpa se kylmyys muidenkin bussien ongelmana jos pattereissa kiertää ilmakupla

No eipä ollut minkään näköistä lämmitystä kun, kuljettaja avasi ovet niin se avasi vain sen oven mistä matkustaja meni pois. Kyllä on ollut erittäin lämminkin kyyti mutta nyt ei. Ja olihan tuo bussi jo kerennyt ajamaan Kamppiin ja takasin Malminkartanoon koska, näin sen kun tulin töistä.
 
Työsuojelumääräysten mukaan autolla mikä ei lämpiä tiettyyn lämpötilaan, ei tarvi ajaa. Kuljettajalla on täysi syy kieltäytyä ajamasta autolla mikä ei lämpiä.
 
17.1

PL 709 / e18Z
PL 767 / e19, kuljettaja ei suostunut ottamaan kolmansia lastenvaunuja kyytiin vedoten tieliikennelakiin, joka muka sallii vain kahdet kerrallaan.
 
Ei siitä ole hyötyä jos kuljettaja ajaa St1:n pihalle, lähtee kahville sisälle ja jättää auton ovet auki.

Tuskinpa siinä on kahvilla käynnistä kyse kun kerran on jo ajettu yksi sivu Espoon keskuksesta. Osassa noita vm. 2003 Ikaruksia matkustamon lämmönsäätö on automatisoitu, ja omiin kokemuksiin perustuen auto alkaa lämmetä vasta, kun webaston laittaa päälle - ja muistaa myös huolehtia, että se pysyy päällä.

Ikarus noin muutoin pääsääntöisesti lämpenee tarpeen tullen vaikka huonosti lämmitetyksi saunaksi.
 
Tuskinpa siinä on kahvilla käynnistä kyse kun kerran on jo ajettu yksi sivu Espoon keskuksesta. Osassa noita vm. 2003 Ikaruksia matkustamon lämmönsäätö on automatisoitu, ja omiin kokemuksiin perustuen auto alkaa lämmetä vasta, kun webaston laittaa päälle - ja muistaa myös huolehtia, että se pysyy päällä.

Ikarus noin muutoin pääsääntöisesti lämpenee tarpeen tullen vaikka huonosti lämmitetyksi saunaksi.

Olisiko pitänyt laittaa havaintona tämä sitten? Tyyliin:

16.01.

HelB 315 /s535, kuljettaja jätti auron St1:n parkkiin ovet auki ja lähti kahville?

Are you happy now? Itse olin 520:n kyydissä työn merkeissä joka oli juuri jättänyt matkustajat terminaalille ja ajoi 15minuutin ajaksi St1:n pihalle ja siinä vieressä #315:n oleskeli. Lähdimme kuljettajan kanssa kupposella kuumaa St1:n sisälle ja #315:n kuljettaja istui siellä.
 
Olisiko pitänyt laittaa havaintona tämä sitten? Tyyliin:

16.01.

HelB 315 /s535, kuljettaja jätti auron St1:n parkkiin ovet auki ja lähti kahville?

Are you happy now? Itse olin 520:n kyydissä työn merkeissä joka oli juuri jättänyt matkustajat terminaalille ja ajoi 15minuutin ajaksi St1:n pihalle ja siinä vieressä #315:n oleskeli. Lähdimme kuljettajan kanssa kupposella kuumaa St1:n sisälle ja #315:n kuljettaja istui siellä.

Alkuperäisestä viestistäsi sai käsityksen että yksi vaihtoehdoista on että kuski on lähtenyt kahville ja jättänyt ovet auki, siitä ei selvinnyt että oikeasti tällaisen tilanteen näit, tuosta ylläolevasta viestistäsi nyt selviää että kyseessä todella oli tällainen tilanne. On kyllä todella välinpitämätöntä toimintaa kuljettajalta jättää bussin ovet auki kahvitauon ajaksi kovalla pakkasella, kyllähän auto siinä ajassa hienosti kylmenee!
 
Takaisin
Ylös