Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2020

HelBin uusissa Citeoissa on Koiviston Auton "oma" penkkikangas.
Tuskin sillä nyt hirveästi väliä on... :tongue::D

Okei. Itellä on vaan ollut mielikuva siitä, että se HSL:n kangas on ensisijaisesti tarkoitettu runkolinjabusseihin ja että uudet autot ovat varustettu HSL-kankaalla, jos kyseisen sarjan autot ovat tarkoitettu jollekin runkolinjalle (tai ainakin osa sarjan yksilöistä). Nobinan autoissahan 1119-1166 on HSL-kangas ilmeisesti sen takia, kun kyseinen sarjahan on tarkoitettu ensisijaisesti runkolinjoille 200 ja 510.

Ymmärrän kyllä että asiasta voi olla montaa eri mieltä (makuasioista ei voi kiistellä) mut ite vaan ihmettelen Nobinan penkkikangasvalintaa noihin uusiin Subeihin, kun kyseinen sarja ei oo tilattu millekkään runkolinjalle. En ihmettelis, jos Helbin uudet VDL:t olis kans varustettu HSL-kankaalla, jolloin se vois olla merkki siitä, että HSL vaatis sitä runkolinjoista tuttua kangasta kaikkiin uusiin busseihin. Asiasta voi olla montaa eri mieltä...
 
Koiviston Auton oma lstuinpäällyste ei ole kangasta vaan plyyshiä. HSL-päällysteestä en tiedä, kun en ole sitä nähnyt, mutta epäilen että olisi sekin plyyshiä kankaan sijaan.
Kangaspäällystetyt istuimet eivät ole kovin suosittuja, sillä kangas kulahtaa käytössä huomattavasti plyyshiä nopeammin.
Kangaspäällystettyjä penkkejä on HSL-alueelma aiemmin ollut ainakin Nobinan Jokeri-autoissa ja käytettynä Göteborgista tulleessa Transdevin Volvo 8512-autossa.
 
02.01.2020 Helsinki

Nf 762 / 235

HelB 424 / 69
HelB 911 / 39
HelB 953 / 41 & 42
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta plyysistä tietenkin voi viisastella mielensä mukaan, mutta useiden lähteiden mukaan plyysillä tarkoitetaan sametin tapaista pitkänukkaista paksua kangasta tai neulosta. Yhden lähteen määritelmä: Plyysi
– sametin tapainen, pitkänukkainen, paksu kangas tai neulos; käytetään huonekaluihin ja takkeihin

Linkki lähteeseen
 
Okei. Itellä on vaan ollut mielikuva siitä, että se HSL:n kangas on ensisijaisesti tarkoitettu runkolinjabusseihin ja että uudet autot ovat varustettu HSL-kankaalla, jos kyseisen sarjan autot ovat tarkoitettu jollekin runkolinjalle (tai ainakin osa sarjan yksilöistä). Nobinan autoissahan 1119-1166 on HSL-kangas ilmeisesti sen takia, kun kyseinen sarjahan on tarkoitettu ensisijaisesti runkolinjoille 200 ja 510.

Kohteeseen 258 vaadittiin uudet autot runkolinjavarustuksella. Tällä varauduttiin siihen, että linja 71 voidaan sopimuskauden aikana muuttaa runkolinjaksi. Veikkaan, että Nobinalle on ollut edullisinta tilata autot 1181 - 1207 syksyllä toimitetun sarjan 1119 - 1166 jatkoksi samanlaisilla spekseillä.
 
Yksi Nysse bussi ajoi puolilta päin Töölössä kohti etelää. Koekilvet olivat autossa. Numerokin näkyi, mutten laittanut sitä talteen. Olisiko ollut Scala.
 
Okei. Itellä on vaan ollut mielikuva siitä, että se HSL:n kangas on ensisijaisesti tarkoitettu runkolinjabusseihin ja että uudet autot ovat varustettu HSL-kankaalla, jos kyseisen sarjan autot ovat tarkoitettu jollekin runkolinjalle (tai ainakin osa sarjan yksilöistä). Nobinan autoissahan 1119-1166 on HSL-kangas ilmeisesti sen takia, kun kyseinen sarjahan on tarkoitettu ensisijaisesti runkolinjoille 200 ja 510.

Ymmärrän kyllä että asiasta voi olla montaa eri mieltä (makuasioista ei voi kiistellä) mut ite vaan ihmettelen Nobinan penkkikangasvalintaa noihin uusiin Subeihin, kun kyseinen sarja ei oo tilattu millekkään runkolinjalle. En ihmettelis, jos Helbin uudet VDL:t olis kans varustettu HSL-kankaalla, jolloin se vois olla merkki siitä, että HSL vaatis sitä runkolinjoista tuttua kangasta kaikkiin uusiin busseihin. Asiasta voi olla montaa eri mieltä...

Autot tulevat HSL-liikenteeseen, miksi niissä ei voisi olla nk. "HSL"-kuosia penkeissä?
 
Yksi Nysse bussi ajoi puolilta päin Töölössä kohti etelää. Koekilvet olivat autossa. Numerokin näkyi, mutten laittanut sitä talteen. Olisiko ollut Scala.

Scala tosiaan. Virolaiset ilmeisesti hakemassa, kun oli niiden kilvissä selvästi pakettiauto mukana. Vaihtoivat Kuusitien pysäkillä Euromasterin avustuksella oikeaa eturengasta.
 
Takaisin
Ylös