- Liittynyt
- 16 Maaliskuu 2024
- Viestit
- 214
Ainakin tänään oli NF 1342:ssa sama ongelma
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ainakin 20 & 30 linjoilla Paciuksenkaaren mäen kohdassa keskustaan suuntaan on monesti ollut hankaluuksia talvisin nivelillä.Sähkönivelbusseilla on selvästi hankaluuksia jäisen sään vuoksi. Eilen matkustin KAH 2407:llä linjalla 560, ja Iskostien pysäkillä ylämäessä bussi lähti peruuttamaan, että pääsi pois pysäkiltä. Onko tällaista ongelmaa myös muilla nivelbusseilla/-linjoilla? Itse en noilla kovin usein matkusta.
Loiva ylämäki on nivelelle aika paha. Etenkin kun pysäkit on jäisiä (kiitos heiden jotka lähtee pysäkiltä, kun pysäkiltä kaasu pohjassa). Pysäkiltä lähtö on siis tietty helpompaa alamäkeen joten muutamalla pysäkillä kuljettaja pakittaa joko pysäkiltä pois tai vähän vähemmän liukkaaseen kohtaan. 570:lla ainakin Kuulakujalla ja Seivästiellä tämä on suht käytetty tapa.Sähkönivelbusseilla on selvästi hankaluuksia jäisen sään vuoksi. Eilen matkustin KAH 2407:llä linjalla 560, ja Iskostien pysäkillä ylämäessä bussi lähti peruuttamaan, että pääsi pois pysäkiltä. Onko tällaista ongelmaa myös muilla nivelbusseilla/-linjoilla? Itse en noilla kovin usein matkusta.
Tuntuu, että ainakin noilla PL:n Yutong- sähköbusseilla jotka kulkevat linjoilla 500, 520 ja 530, on aika helppo myös painaa liikaa kaasua niin, että lähtee sutimaan pahastikin (jos ei ole kuljettaja kovin kokenut noilla autoilla jäisellä kelillä ajamisessa).Loiva ylämäki on nivelelle aika paha. Etenkin kun pysäkit on jäisiä (kiitos heiden jotka lähtee pysäkiltä, kun pysäkiltä kaasu pohjassa). Pysäkiltä lähtö on siis tietty helpompaa alamäkeen joten muutamalla pysäkillä kuljettaja pakittaa joko pysäkiltä pois tai vähän vähemmän liukkaaseen kohtaan. 570:lla ainakin Kuulakujalla ja Seivästiellä tämä on suht käytetty tapa.
Sähköbussit etenkin nuo Yutongit saattaa tosiaan yllättää siinä että kaasu reagoi todella nopeasti. Sähköbusseissa ei ole samanlaista viivettä kun polttokäyttöisissä autoissa. Sähkövolvoissa se ns. "viive" on taas tavallaan tehty joten se ei samallalailla korostu niissä.Tuntuu, että ainakin noilla PL:n Yutong- sähköbusseilla jotka kulkevat linjoilla 500, 520 ja 530, on aika helppo myös painaa liikaa kaasua niin, että lähtee sutimaan pahastikin (jos ei ole kuljettaja kovin kokenut noilla autoilla jäisellä kelillä ajamisessa).
Ainakin lauantaina 510 illalla kun jäätyminen alkoi suti välillä vielä 30-40 vauhdissa jos kuski painoi vahingossa liikaa... Koko reki jäi paikalleen Herttoniemeen noustessa eikä meinannut päästä valoista liikkeelle....Tuntuu, että ainakin noilla PL:n Yutong- sähköbusseilla jotka kulkevat linjoilla 500, 520 ja 530, on aika helppo myös painaa liikaa kaasua niin, että lähtee sutimaan pahastikin (jos ei ole kuljettaja kovin kokenut noilla autoilla jäisellä kelillä ajamisessa).