Havaintoja HSL-alueelta - toukokuu 2023

14.05.

NF 1236 / h42
Etukilvessä luki 41 Kamppi, vuorotellen suomeksi ja ruotsiksi, muissa kilvissä oikea numero ja määränpää
 
15.5.

HelB 737 / 560

PL 296 eli runkovärinen Volvo seisoi Myyrmäen aseman taukopaikoilla klo 9:30 aikaan. Tutkan mukaan ei ole ollut linjalla tosin kuin vasta nyt 66:lla
 
Kumma kun ei ole otettu runkolinjavärejä pois, kun näillä ei ajeta kun poikkeustilanteessa enää runkolinjoilla.

PL tarjosi yhden noista 520 ja 530 sopimukseen, kun sähkösen kaluston vaatimus oli 95%. 500, 520 ja 530 on yhteensä 41 auton verran liikennettä ja oransseja Yutongeja on tiettävästi tulossa ainakin numeroon 1042 asti, joka oli tehtaalla kuvassa joku aika sitten, eli runko-volvoja tarvitaan niiden lisäksi pari kappaletta.
 
500, 520 ja 530 on yhteensä 41 auton verran liikennettä ja oransseja Yutongeja on tiettävästi tulossa ainakin numeroon 1042 asti, joka oli tehtaalla kuvassa joku aika sitten, eli runko-volvoja tarvitaan niiden lisäksi pari kappaletta.
Olen nähnyt oranssin Yutongin numerolla 1052, joten järjestysnumeroista ei voi suoraan laskea tietynlaisen kaluston määrää - jos varmuus numerosarjan yhtenäisyydestä puuttuu. Olen melkoisen varma, että PL:n tulevat autot 1017, 1018 ja siitä pienen matkaa ylöspäin ovat muita kuin oransseja runko-Yutongeja. Ne saattavat olla ihan erimerkkisiä ajoneuvoja aivan muuhun liikenteeseen.
 
Olen nähnyt oranssin Yutongin numerolla 1052, joten järjestysnumeroista ei voi suoraan laskea tietynlaisen kaluston määrää - jos varmuus numerosarjan yhtenäisyydestä puuttuu. Olen melkoisen varma, että PL:n tulevat autot 1017, 1018 ja siitä pienen matkaa ylöspäin ovat muita kuin oransseja runko-Yutongeja. Ne saattavat olla ihan erimerkkisiä ajoneuvoja aivan muuhun liikenteeseen.

Jaa no siinä meni sekin teoria. Olin jotenkin ymmärtänyt, että PL numeroisi yli 1000 ainoastaan runkokalustoa, mutta ilmeisesti ei sitten. Tai nyt kun tulin ajatelleeksi, niin eihän se toimisi muutenkaan, koska yksittäisen bussin käyttöikä on pitempi kuin runkolinjojen sopimukset. Eli jos näille ei ole jossain vaiheessa enää käyttöä runkolinjoilla, niin pitäisi ruveta vaihtamaan bussien numeroita, jotta numerointitapa säilyisi.

Saa nähdä lähteekö PL Nobinan tielle, eli numeroi uuden kaluston vain koko ajan korkeammalle numerolle vai numeroidaanko yli tonnin vain kunnes on tarpeeksi vapaana, että voidaan aloittaa ykkösestä taas.

Joka tapauksessa 296 ja 297 näyttävät jäävän vara-autoiksi
 
Olen nähnyt oranssin Yutongin numerolla 1052, joten järjestysnumeroista ei voi suoraan laskea tietynlaisen kaluston määrää - jos varmuus numerosarjan yhtenäisyydestä puuttuu. Olen melkoisen varma, että PL:n tulevat autot 1017, 1018 ja siitä pienen matkaa ylöspäin ovat muita kuin oransseja runko-Yutongeja. Ne saattavat olla ihan erimerkkisiä ajoneuvoja aivan muuhun liikenteeseen.

Kirkkonummelle tilatut VDL:t ovat numeroitu todennäköisesti 1017 eteenpäin ennen noita 520:n ja 530:n autoja. Kotkaan menevät VDL:t sitten vielä lisäksi. Epäilen että ne h23:n ja lisäksi samalla ylimääräiset tilatut sähkö-Volvot menevät noiden runko-Yutongien numeroiden jatkeeksi.
 
Pe-La yö 19.-20.5.

Helb 907 / 95N (Seisoi klo 0.33 sammutettuna, pimeänä, matkustajat ulkona Tammisalossa Leppisaarenkujan pysäkillä. Lähtenyt Steissiltä klo 23.50 Länsimäkeen.)
 
Takaisin
Ylös