Havaintoja ja uutisia Turun seudun liikenteestä - kesä 2021

SL 415 linjalla 2. Kyseessä teli-linja, joten erikoinen sijoitus.
 
Täytyykin hieman korjata omia kirjoituksia. Onnin viestissä mainitsema auto #17 ei olekaan EJI-903, Irisbus Crossway LE vaan jokin tuonti Säffle ZMR-117. Se näyttäisi olevan Ruotsin Nobinan entinen JBC715 vuodelta 2010 (uudempi kuin EJI-903!). Tämä auto on tosiaan Föli-väreissä, joten ei epäilystäkään mihin sitä ollaan tuomassa.

Mutta mihin on EJI-903 kadonnut?
Ainutlaatuisuudensa vuoksi ollut todennäköisesti helpompaa pistää auto kiertoon.

Traficomin sivuilta löytyi EJI-903:n tiedoista keltaisella pohjalla teksti "Recall". Siis suomeksi ilmeisesti tarkoittaa takaisinkutsua. Traficomin takaisinkutsulistalta löytyikin Iveco Crossway Euro VI -takaisinkutsu moottorin johtosarjan vian takia (https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall/8099). Eli voiko tämä olla syy siihen, miksi EJI-903 katosi, vai puhunkohan nyt ihan puuta heinää? Itse kun en tiedä juuri yhtään mitään mistään takaisinkutsuista, joten hieman on tässä hakemista.

Ja menee nyt vähän ohi Turun seudun havainnoista, mutta kun täällä oli asiaa pohdittu, niin ajattelin jatkaa tänne.
 
Mihinkähän sitten mahtoi se Recall-tieto tässä yhteydessä viitata?
 
Tänään Nobina 1329 taas paperilapun kanssa ja kilvet eivät toimineet. Pitkään ne jo toimikin.
 
Keltavalkoinen BYD nro 1303 näkyi liikenteessä rekisterikilvet irrotettuina, mustakeltaiset kilvet etu- ja takalasilla.
 
(Suomalaisia) rekisterikilpiä siinä ei varmaan ole vielä ollutkaan. Ihan kaikki Turun BYD:thän eivät tulleet vielä 1.7., nyt sitten nähtävästi loput alkavat tulla.
 
Kiirettähän näillä ei ole. Autot 1295, 1297, 1303, 1306, 1319 ja 1335 tarvitaan vasta vuodenvaihteessa, kun linjan 7A liikennöinti palaa pitkältä tauolta.
 
Takaisin
Ylös