Havaintoja ja uutisia Turun seudun liikenteestä - syyskausi 2025

Onko tietoa mistä tuo Star Tours Oy:n Volvo on tullut Suomeen Phototrans näyttää että on tullut Suomeen 2013 mutta ei lue mistä.
Tämä ketju on tarkoitettu Turun seudun joukkoliikenteen havainnoille. Tilausajoliikenteeseen sopisi kenties jokin toinen havaintoketju, tosin minulle jäi hieman epäselväksi, oliko tämä edes havainto.

Bussidatan kalustoluettelo kertoo auton olevan vuosimallia 2007 ja peräisin Saksan maalta, rekisterikilvellä M-V 1038.
 
Tämä ketju on tarkoitettu Turun seudun joukkoliikenteen havainnoille. Tilausajoliikenteeseen sopisi kenties jokin toinen havaintoketju, tosin minulle jäi hieman epäselväksi, oliko tämä edes havainto.

Bussidatan kalustoluettelo kertoo auton olevan vuosimallia 2007 ja peräisin Saksan maalta, rekisterikilvellä M-V 1038.
Tässä on alkuperäinen omistaja kiven alla. Trafiin kirjattu ja Eemelin mainitsema rekisterikilpi on Munchenin Volvon kilpi. Jostain tullut sinne käytettynä.
 
Nobina 381 (KXC-308) linjalla 33 n. 10:40 Länsikaarella. Voi hyvin olla, että Säfflejen aika alkaa olla loppu.

Säfflejä on Suomessa ollut viimeksi Säffle 2000 -korisina aika monta vuotta sitten... Ollaksemme nyt tarkkoja. Vai onko Volvo 9700H tai 9700DD nyt sitten sanottava Carrukseksi? Volvo 8500 -tuoteperhe on kyllä Volvon tuote, enkä sitä rupeaisi kutsumaan Säffleksi.
 
Säfflejä on Suomessa ollut viimeksi Säffle 2000 -korisina aika monta vuotta sitten... Ollaksemme nyt tarkkoja. Vai onko Volvo 9700H tai 9700DD nyt sitten sanottava Carrukseksi? Volvo 8500 -tuoteperhe on kyllä Volvon tuote, enkä sitä rupeaisi kutsumaan Säffleksi.
Mielestäni Säfflen tehtaalla valmistettua autoa voi kutsua yhtälailla Säffleksi, kun carruslaista Carruslaiseksi. Mallit ovat olleet tehdaskohtaisia suurimmaksi osaksi, joten isoa virhettä tässä ei tule.
 
Lähetin Fölille seuraavanlaisen palautteen:

Hei, olen kuullut, nähnyt ja lukenut paljon palautteita Kohmon järjestelyistä. Asia lienee teillekin tuttu. Mielestäni fiksuinta olisi, jos kääntösilmukassa ei olisi pysäkkejä lainkaan, vaan se toimisi vain linja-auton kääntöpaikkana sekä kuljettajan taukopaikkana. Varsinaiset pysäkit sijaitsisivatkin Kohmontien varressa. Näin menettelemällä ei matkustajilla olisi ongelmia linjojen 600 ja 601 kanssa, että miltä pysäkiltä on noustava kyytiin. Mukana liitekuva. Toivon, että asia ratkeaisi. Olisi myös kuljettajille mukavampaa, kun ei tarvitsisi ahtaa kahta linja-autoa samaan kääntösilmukkaan. (Huom. linjojen 600 ja 601 ei tarvitsisi ajaa kääntösilmukan kautta lainkaan!)
 
Keskiviikko 8.10.

NF #1500 / 33 (uusi 2-akselinen BYD, oli ainakin 17:40 lähdöllä Vienolasta Pansioon)

Onko rekisteri tietoa kun pitää pistää paikkuridataan tieto
Viesti yhdistetty automaattisesti:

To 9.10

NF 382/3 menossa kohti Varissuota ja tämä taitaa olla sit (KXC-307)
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös