Havaintoja ja uutisia Turun seudun liikenteestä - syyskausi 2025

Fölin sivuilla liikennöitsijät kohdassa näkyy, että V-S Bussipalvelut edelleen ajaisi linjaa 707. Rvleinon mukaan (jos ymmärsin oikein) linja on ajanut jossain kohtaa pelkästään Hepojoelle
Varmistin asian Fölin asiakaspalvelusta, ja heidän tietojensa mukaan Hepojoelle ei ajeta enään millään linjalla, eli 707 ei ole enään olemassa.
 
Kauppatorilta ajoi 4kpl linjaa 5 samaan suuntaan peräkkäin. Haarlan suunnalla joku tukos?
Ainakin tällainen liikennetiedote näkyy verkossa, paikallista maantietoa kovin hyvin tuntematta: "Tie 1821, Turku. Liikennetiedote. Tilanne muuttunut. Tie 1821 välillä Uudenmaankatu - Kakskerta, Turku. Tarkempi paikka: Välillä Kaistarniemen tienhaara - Tammiston kiertoliittymä. Raskaan ajoneuvon nostotyö. Ajokaista suljettu liikenteeltä. Ajankohta: 06.11.2025 klo 10:17 alkaen toistaiseksi."
 
Ainakin tällainen liikennetiedote näkyy verkossa, paikallista maantietoa kovin hyvin tuntematta: "Tie 1821, Turku. Liikennetiedote. Tilanne muuttunut. Tie 1821 välillä Uudenmaankatu - Kakskerta, Turku. Tarkempi paikka: Välillä Kaistarniemen tienhaara - Tammiston kiertoliittymä. Raskaan ajoneuvon nostotyö. Ajokaista suljettu liikenteeltä. Ajankohta: 06.11.2025 klo 10:17 alkaen toistaiseksi."
Jakeluauto/rekka oli ajanut aamulla Maunulantien/Friskalan kohdalla ojaan. Se voi olla syy.
 
Tarkempi paikka: Välillä Kaistarniemen tienhaara - Tammiston kiertoliittymä. Raskaan ajoneuvon nostotyö. Ajokaista suljettu liikenteeltä. Ajankohta: 06.11.2025 klo 10:17 alkaen toistaiseksi."
Turun Sanomain mukaan tie oli hetkellisesti kokonaan poikki. Kello 12.30 Caribian päätepysäkillä oli kolme vitoslinjan autoa (lähdöt 12.10, 12.20 ja 12.30) ja ne kaikki lähtivät peräkanaa kohti Haarlaa. En seurannut tuomiokirkkoa pidemmälle miten kolmikko hajaantui, jos ollenkaan. Mielestäni 12.10-lähtö olisi voinut oikaista tyhjänä vähintään Martinmäkeen omalle paikalleen ja 12.20-lähtö tyhjänä torille, josta linjana Haarlaan.
 
Nobina Finland 1442 (K9UD) hinattiin hetki sitten Pikisaaresta. Mikähän mahtaa olla syynä tähän?
 

Mitä järkeä on ajaa runkolinjaa sellaista reittiä, jota pitkin ei talvisaikana voi ajaa?
 

Mitä järkeä on ajaa runkolinjaa sellaista reittiä, jota pitkin ei talvisaikana voi ajaa?
Ollut taas jonkun "fiksun" idea, kuten suurin osa Fölin oudoista päätöksistä.
 
Takaisin
Ylös