Havaintoja ja uutisia Turun seudun liikenteestä - talvi 2024

43(0-9) Linjaselosteet
JT = ja toisinpäin

430 Turku - Loimaan Ammatti-instituutti (JT)
431 Turku - Kyrö - Loimaa - Hirvikoski (JT)
432 Turku - Loimaa - Alastaro (JT)
433 Loimaa - Riihikoski - Pöytyä KK - Turku
434 Turku - Kyrö - Loimaa - Hirvikoski
435 Loimaa - Koljonperä - Alastaro - Loimaa
436 Loimaa - Alastaro - Mälläinen (JT)
437 Alastaro - Hirvikoski - Loimaa As. (JT)
438 Loimaa - Hirvikoski - Metsämaa - Loimaa
439 Turku - Loimaa - Alastaro - Virttaa - Huitt.
439 Huittinen - Virttaa - Alastaro - Loimaa
 
Ahaa, eli 439 ei Huittisista palatessaan jatka enää Loimaalta Turkuun. Kiitos myös Fölisti!
 
Linja 439 katkeaa aamulla Loimaalle, sillä siinä ei ole sopivaa vuoroa jolla voisi jatkaa Turkuun. Iltapäivällä on yhdistetty linjat 430 ja 439 siten, että linjanumero vaihtuu Loimaalla, mutta auto jatkaa siitä eteenpäin. Todellisuudessahan linja 430 ja 439 ovat erillisissä liikennöintisopimuksissa, mutta molempien liikennöitsijäna sattuu olemaan Vuorisen Liikenne.

Lienee ehkä selvennettävä se, että Loimaan liikenteessä on yhteensä kolme liikennöintisopimusta. Linjat 430-434 (Turku-Loimaa), 435-438 (Loimaan seutu) ja 439 (Loimaa-Huittinen) muodostavat jokainen omat liikennöintikohteensa. Nyt sattuu, että Vuorinen liikennöi niitä kaikkia joten autojen sekoittaminen kohteiden välillä onnistuu.
 
Ex tlo 31 tänään ensimmäinen oma havainto!
Karttaan merkitty :Citybus 14: volvo 8700 b7rle 4x2 alankomaista punaisella sisustalla. Ennen toiminut paikallisliikenteessä Salon alueella. Vaihteistona ei ainakaan se tyypillinen 8700 pitkien voith...1000027344.jpg1000027341.jpg1000027345.jpg
 
TuKL 40 (Linkker-sähköbussi) koululaislinjalla 73 Runosmäki–Haaga–Saramäki. Pitkä matka lataamatta?
 
Näköjään seiskakolmosen pituus on 16 kilometriä. Ei se niin pitkä ollutkaan kuin oletin.
 
Juu, sitä ajattelinkin jälkikäteen että sinne on varmaan matka käynyt. Hei, nyt kun tuo Haagan kääntösilmukka on "tapetilla", niin onko tietoa, onko se ollut jonkun linjan päätepysäkkinä joskus?
 
Viimeksi muokattu:
Juu, sitä ajattelinkin jälkikäteen että sinne on varmaan matka käynyt. Hei, nyt kun tuo Haagan kääntösilmukka on "tapetilla", niin onko tietoa, onko se ollut jonkun linjan päätepysäkkinä joskus?
1970-luvulta alkaen linjan 5A Haaga-Halinen päätepysäkki (numero vaihtui 51:ksi vuonna 1989). Perusvitonen ajoi Saramäkeen. Linja 51 lakkautettiin syyskuussa 1991 ja Haagan liikenne hoitui sen jälkeen vitosen pistona.

Vuosina 1994-2000 Haaga oli koululaislinjan 73 päätepysäkkinä.

Ennen 5A:ta Haagassa kääntyi TLO:n linja 7 Oriketo-Hirvensalo.

Talvella 1983-84 kokeiltiin 5A:lla reittiä Haaga-Halinen-Kauppatori-Rautatieasema. Tuo reitti ei jäänyt elämään, sillä keväällä 5A siirrettiin takaisin vitosen kaveriksi Raunistulaan, mutta kokeilu poiki linjan 55 Kauppatori-Halinen-Oriketo.
 
1970-luvulta alkaen linjan 5A Haaga-Halinen päätepysäkki (numero vaihtui 51:ksi vuonna 1989). Perusvitonen ajoi Saramäkeen. Linja 51 lakkautettiin syyskuussa 1991 ja Haagan liikenne hoitui sen jälkeen vitosen pistona.

Vuosina 1994-2000 Haaga oli koululaislinjan 73 päätepysäkkinä.

Ennen 5A:ta Haagassa kääntyi TLO:n linja 7 Oriketo-Hirvensalo.

Talvella 1983-84 kokeiltiin 5A:lla reittiä Haaga-Halinen-Kauppatori-Rautatieasema. Tuo reitti ei jäänyt elämään, sillä keväällä 5A siirrettiin takaisin vitosen kaveriksi Raunistulaan, mutta kokeilu poiki linjan 55 Kauppatori-Halinen-Oriketo.
Hmm... jos kerran 73 on tuohon aikaan ollut olemassa koululaisreittinä, niin mites kl nr. 77 on muuttunut vuosien saatossa? Muistan, että muuttui kun Ypsilonin koulutalo valmistui. Historiaa en tosin muista... Jos joku muistaa millaista kalustoa linjalla on liikkunut, sekin olisi kiva lisäys :D
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös