Havaintoja Oulun joukkoliikenteestä

Nyt oli kyllä pakko hieraista silmiä, kun näin toisesta bussista ohi pyyhältävän ZNE-subi uudessa tilaajavärityksessä. Bongaus tapahtui tänään klo 10.19 Kaupungintalo E -pysäkin kohdalla, bussi meni Pekuri E -pysäkkiä kohti

7.12.
ZNE-753 #70 (Oletettavasti Revon turistiliikenne. Linjakilpeä en nähnyt, kun oli lumen peitossa)
Ex OTP 108,3108, välissä kävi Ruoti Ressulla. Ovet 1+2+1. Penkit oli ehkä vaihdettu mukavempiin, tiedä sitten tämän väitteen todenmukaisuudesta, kun oli pikainen havainto.

Tuo ZNE-753 oli noin vuoden Ruotilla Lahdessa ilmeisesti Scanialta lainassa joka siis nyt on poistunut Ouluun. Lahteen on näkynyt siirretyn Hämeenlinnasta ZNE-770.
 
...
ZNE-753 #70 (Oletettavasti Revon turistiliikenne. Linjakilpeä en nähnyt, kun oli lumen peitossa)
...
Penkit oli ehkä vaihdettu mukavempiin, tiedä sitten tämän väitteen todenmukaisuudesta, kun oli pikainen havainto.

Eikös kaupungilla ja OTP:llä ollut erimielisyyksiä penkkien välisistä etäisyyksistä? Mietin, miksi niitä olisi vaivauduttu vaihtamaan, mutta tuossahan olisi oiva selitys. Ilmeisesti biokaasubusseissa oli sitten enemmän jalkatilaa, kun niistä ei ole vieläkään penkkejä vaihdettu
 
Eikös kaupungilla ja OTP:llä ollut erimielisyyksiä penkkien välisistä etäisyyksistä? Mietin, miksi niitä olisi vaivauduttu vaihtamaan, mutta tuossahan olisi oiva selitys. Ilmeisesti biokaasubusseissa oli sitten enemmän jalkatilaa, kun niistä ei ole vieläkään penkkejä vaihdettu

Penkkien välistyksessä ei ollut mitään vikaa, vaan lastenvaunupaikan mitoissa.
Seutuliikenteeseen vaaditaan korkeammat penkit. Samasta syystähän osassa Kabuseista on jatkopalat selkänojissa.
 
Nyt oli kyllä pakko hieraista silmiä, kun näin toisesta bussista ohi pyyhältävän ZNE-subi uudessa tilaajavärityksessä. Bongaus tapahtui tänään klo 10.19 Kaupungintalo E -pysäkin kohdalla, bussi meni Pekuri E -pysäkkiä kohti

7.12.
ZNE-753 #70 (Oletettavasti Revon turistiliikenne. Linjakilpeä en nähnyt, kun oli lumen peitossa)
Ex OTP 108,3108, välissä kävi Ruoti Ressulla. Ovet 1+2+1. Penkit oli ehkä vaihdettu mukavempiin, tiedä sitten tämän väitteen todenmukaisuudesta, kun oli pikainen havainto.

Tänään 28.12.2023 tehty havainto tästä Revon turistiliikenteen #70 Scania Citywide LE Suburbanista. Oli linjalla 56 ja penkit on vaihdettu toisenlaisiin.
 
Itse kun olen vähän jälkeenjäänyt yksilö, niin tuli vasta tuossa Joulun alla ensimmäinen matkustuskokemus sähköbussilla, mallia Oubus-Yutong. Linjalla 7 matkustin. Sillä kun ei ole sähkärit niin esiintyneet, niin kattomöykyt huomattuani luulin meneväni kaasu-Scaniaan. Sisällä sitten huomasin, että jumatsukka mihin olen nyt joutunut... Täytyy myöntää, että lyhyt matka oli tosi miellyttävä kokemus. Kyyti oli tasaisen mukavaa niin kiihdytyksissä kuin jarrutuksissa ja auto antoi jotenkin laadukkaan vaikutelman, kun ei ollut ollenkaan sellainen räminägeneraattori kuin useimmat bussit oululaisilla talvikaduilla. Sitä vaan ihmettelin, että eikö takaosaan ole ollenkaan laitettu pysäytysnappeja vai olinko sokea.
 
Itse kun olen vähän jälkeenjäänyt yksilö, niin tuli vasta tuossa Joulun alla ensimmäinen matkustuskokemus sähköbussilla, mallia Oubus-Yutong. Linjalla 7 matkustin. Sillä kun ei ole sähkärit niin esiintyneet, niin kattomöykyt huomattuani luulin meneväni kaasu-Scaniaan. Sisällä sitten huomasin, että jumatsukka mihin olen nyt joutunut... Täytyy myöntää, että lyhyt matka oli tosi miellyttävä kokemus. Kyyti oli tasaisen mukavaa niin kiihdytyksissä kuin jarrutuksissa ja auto antoi jotenkin laadukkaan vaikutelman, kun ei ollut ollenkaan sellainen räminägeneraattori kuin useimmat bussit oululaisilla talvikaduilla. Sitä vaan ihmettelin, että eikö takaosaan ole ollenkaan laitettu pysäytysnappeja vai olinko sokea.

Riippuu ihan missä istuit mutta OuBusin Yutongeissa jos takana istuu niin pitäisi löytyä lähestulkoon jokaisesta tangosta käytävällä. Revon turistiliikenteen busseissa kun on erilaiset penkit niin siellä ne voikin olla vähän hakusessa. Oubusilla on yksi Yutong samanlainen kuin Revon turistiliikenteellä eli on erilaiset / mukavammat penkit ja tästä syystä voi olla pysäytysnapit hakusessa.
 
Riippuu ihan missä istuit mutta OuBusin Yutongeissa jos takana istuu niin pitäisi löytyä lähestulkoon jokaisesta tangosta käytävällä. Revon turistiliikenteen busseissa kun on erilaiset penkit niin siellä ne voikin olla vähän hakusessa. Oubusilla on yksi Yutong samanlainen kuin Revon turistiliikenteellä eli on erilaiset / mukavammat penkit ja tästä syystä voi olla pysäytysnapit hakusessa.

Penkit oli aika mukavat eli taisi olla tämä erityisyksilö sitten.
 
Eilen 17.1. näkyi liikenteessä Oubus 49 linjalla A. Rekisterikilpi oli lumen peitossa, mutta olisikohan tuo sitten se SPR-249. Ainakin Traficom kertoo tuon rekisterikilven kuuluvan MB Sprinter Atlakselle. En ottanut kuvaa, kun lämpötilaa ei voinut pitää mitenkään sormille armollisena.

Eilen 17.1. ja tänään 18.1.
KAO 46 / 8, Citea ilman matkatavarahyllyä. Siirtyneeköhän vakiokalustoksi linjoille 8 ja 9?

Lisäksi Oubus 35 näyttää poistuneen liikenteestä. Oli tiistaina (16.1.) biokaasun hidastankkausasemalla lumen alla. Epäilen, ettei häntä enää nähdä liikenteessä, mutta katsellaanpa.
 
Näin pikkupakkasilla lumi ei pöllyä, joten takarekisterikilvetkin on luettavissa.
Tänään 24.1.2024
Oubus 49 SPR-249 / D

---------- Viestit yhdistetty klo 13:48 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:38 ----------

Juuri äsken (klo 16.00) Välikylä P -pysäkillä vanhan tilaajavärityksen mukainen Scala linjalla 10. Kylkinumerona 59 (Revon #59 Scala?). Kyseessä on ruuhka-ajan lisävuoro.
 
Juuri äsken (klo 16.00) Välikylä P -pysäkillä vanhan tilaajavärityksen mukainen Scala linjalla 10. Kylkinumerona 59 (Revon #59 Scala?). Kyseessä on ruuhka-ajan lisävuoro.

Just äsken tuli vastaan 10 lisälinjalla, ja oli oubussin 59 ATY-526. Mistähän ostettu, kun on kuitenkin vanhat tilaajaväritykset?
 
Revon liikenteen 59 on ATY-526 mutta onko se siirtynyt Oubussille ?

Mikäköhän päivä se tässä oli, kun linjalla 10 joku bussi joutui keskeyttämään kesken kaiken linjan ja seuraava vuoro jouduttiin peruuttamaan. Onkohan kalusto vähissä? Bussi nro 20 (2007 Volvo 8700LE) on varmaan poistettu yli-ikäisenä (oon nähnyt viimeksi viikolla 50) ja tuo 35 (2009 Volvo 8500LE) on taas jostakin toisesta syystä pois käytöstä. Ja joo, tuo rekisterikilpi vahvistaa, että kyseessä tosiaan on Revolta hankittu bussi. Liekö sitten lainassa vai miten.
 
Mikäköhän päivä se tässä oli, kun linjalla 10 joku bussi joutui keskeyttämään kesken kaiken linjan ja seuraava vuoro jouduttiin peruuttamaan. Onkohan kalusto vähissä? Bussi nro 20 (2007 Volvo 8700LE) on varmaan poistettu yli-ikäisenä (oon nähnyt viimeksi viikolla 50) ja tuo 35 (2009 Volvo 8500LE) on taas jostakin toisesta syystä pois käytöstä. Ja joo, tuo rekisterikilpi vahvistaa, että kyseessä tosiaan on Revolta hankittu bussi. Liekö sitten lainassa vai miten.

No, jos kesällä on lähdössä n. 10 auton ajot, joten ei varmaan enää tässä vaiheessa kiinnosta hankkia yhtään ylimääräistä autoa nurkkiin lojumaan. Ennustan ihan mutulla erittäin mielenkiintoisia kalusto- tai alihankintaratkaisuja loppukeväälle, sen verran loppuunajetuilta nuo vanhemmat Volvot tuntuu kun kohdalle sattuu :lol:
 
Takaisin
Ylös