Havaintoja Oulun joukkoliikenteestä

Eilen 8.10. tuli havainnoitua, että Oubus:n Yutongissa #42 toimi pysäkkinäyttö niinkuin pitää eli näytti pysäkkejä.

Tänään havaitsin, että Nobinalta löytyy toinenkin Scania Citywide LE Suburban telibussi numerolla #3109. Tämä auto oli tosin siirtoajossa.
 
Oubusilla on uus Volvo 8900LE kylkinumerolla 14 (BRJ-240). Ex Savonlinja 420. Tänään oli ainakin 50 linjalla.
 
Tällä hetkellä olen linjalla 23K Oulu–Ii, autona VDL Citea Koiviston Auto 177, melkein aina kun auto pysähtyy jättämään matkustajia, niin auto sammuu ja pitää käynnistää uudelleen. Käyttäytyypä oudosti, liekö jotain vikaa?
 
Tällä hetkellä olen linjalla 23K Oulu–Ii, autona VDL Citea Koiviston Auto 177, melkein aina kun auto pysähtyy jättämään matkustajia, niin auto sammuu ja pitää käynnistää uudelleen. Käyttäytyypä oudosti, liekö jotain vikaa?
Se on noissa uusimmoissa VDL:issä “ominaisuus”, säästyy polttoainetta kun auto ei ole tyhjäkäynnissä pitkään. Käynnistin kuitenkin kärsii noissa :).
 
Onko Koivarilla enää yhtään Scalaa ajossa? Ei ole pitkiin aikoihin näkynyt linjoilla 48 tai 35 joilla niitä nyt enimmäkseen on näkynyt.
 
Autoissa NF 3475 ja 3476 myös Pusatecin lukijat, niin on ollut myös jokaisessa muussakin autossa joka nyt vastaan on tullut. Olen kuullut, että noissa uusissa lukijoissa on ollut aika paljon ongelmia, joten ehkäpä on ajateltu että on helpompaa vaan asentaa vanhat lukijat kaikkiin autoihin. Ehkä varmaan sitten myöhemmin vyöhykeuudistuksen jälkeen katsovat uudestaan.
 
Nämä uudet lukijat ollu fiasko kenenkä ne olikin toimittamat Nobinalla. Vaihtavat tähän entiseen pusatec malliin joka autossa jonka toiminta varmuus sekä toiminta nopeus pelaa.
 
Takaisin
Ylös