Havaintoja YTV-alueelta - huhtikuu 2007

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: 46T

Helsinki 18.4.

HelB 9404 (Carrus City L) / h46T


Onkohan 46T:llä siirrytty normaalikokoisiin busseihin, kun ei ole pikkubusseja näkynyt... Viimeksi, kun minä kyseisiellä linjalla matkustin oli kalustona -98 Mersu.
 
Tänään tuli matkustettua kissanruokaa tarmokkaasti mainostavalla bussilla. Siinä on ulkokuoren maalaamisen lisäksi maalattu myös lattia. --- clip --- Se taisi olla Helb 702.

Todennäköisesti se lattiakin on teipattu. Päätelmäni johtuu hajusta, joka tunki nenään matkustaessani tällä vastateipatulla autolla. Maalin haju olisi ollut pistävämpi...
 
Jaahas, kyse onkin siis yhtiön toimintatavoista. Concordia onkin ensimmäinen yhtiö, joka aiheuttaa Itäkeskukseen tällaisia ongelmia. HKL-Bussiliikenteen tai HelB:n toiminnasta ei vastaavia ongelmia syntynyt. Kuljettajat pitävät taukoa ja autot liikkuvat koko ajan. Kaupungin pitäisi kieltää autojen seisottaminen ahtaassa terminaalissa taukojen aikana.

Omasta kokemuksestani on todettava, että vuosien 2003 - 2005 aikana oli jonkin verran myös HKL-BL:llä näitä autojen seisottamisia IK:ssa iltaruuhkan jälkeisinä tunteina, mutta ne olivat kuitenkin porrastettuja eli ei montaa autoa yhtäaikaisesti.
 
Vs: 46T

Onkohan 46T:llä siirrytty normaalikokoisiin busseihin, kun ei ole pikkubusseja näkynyt... Viimeksi, kun minä kyseisiellä linjalla matkustin oli kalustona -98 Mersu.

Viime vuosina on aina pikkubussikaluston puuttuessa yleisimmin laitettu juuri h46T:lle niitä normaalikokoisia busseja ihan siitä syystä, että siellä on vähiten ahtaita risteyksiä ja hankalia kavennuksia / töyssyjä...
 
Vs: 46T

Viime vuosina on aina pikkubussikaluston puuttuessa yleisimmin laitettu juuri h46T:lle niitä normaalikokoisia busseja ihan siitä syystä, että siellä on vähiten ahtaita risteyksiä ja hankalia kavennuksia / töyssyjä...
Tämän vuoden alusta HKL on vaihtanut 46T:n tilauksen ainakin toistaiseksi normaalikokoisiin busseihin. Samalla HKL luopui viimeisistä busseistaan, jotka oli vuokrattu HelBille numeroilla 9812 ja 9855 (ja niistä toinen onkin näkynyt sen jälkeen ajelemassa kokonaan mustaksi maalattuna).
 
To 19.4. Espoo

HELB #9525 (Volvo B10L Carrus City U) / 248 -9317:n tilalla
 
Helsinki 19.4
h67 Helb 9910 Carrus City U

Vastaavasti linjan h67 vakioauto #9816 (Volvo B10L Carrus City U) oli ajelemassa e57:lla tuon #9910:n tilalla.

Espoosta:

HELB #6 (Scania L94 6x2 Ikarus E94 ) / 510 -316:n tilalla
WL #44 (Scania L94 Ikarus E94F) / 3
CBF #443 (Volvo B7RLE City L) / 24 -335:n tilalla
 
Jaahas, kyse onkin siis yhtiön toimintatavoista. Concordia onkin ensimmäinen yhtiö, joka aiheuttaa Itäkeskukseen tällaisia ongelmia. HKL-Bussiliikenteen tai HelB:n toiminnasta ei vastaavia ongelmia syntynyt. Kuljettajat pitävät taukoa ja autot liikkuvat koko ajan. Kaupungin pitäisi kieltää autojen seisottaminen ahtaassa terminaalissa taukojen aikana.

Nyt CBF voittii vielä enemmän idän linjoja, mitenköhän ne autot sijoitetaan.

http://jlf.fi/f12/1570-hkl-15-kilpailutus/
 
...vielä pari havaintoa Espoosta 19.4.

HELB #132 (Scania L94 Ikarus E94) / 26 -129:n tilalla, 510:n vakioauto
HELB #72 (Volvo B10BLE Ikarus E94) / 248 -323:n tilalla
 
helsinki 19.4

731 / cbf 75 (carrus city L, EA:n vanhoissa väreissä) illalla n. klo 20.30

helsinki 20.4

103 / helb 103 (ikarus E94)
 
20.04.07 Espoo

Concordia 118 (Volvo Carrus City L -95)/s231

HelB 611 (Scania Scala "terraario")/s510 -aamuruuhkassa, näytti ulkoa katsottuna olevan tiivis tunnelma. :eek: :D

HelB 9412 (Volvo Lahti 402)/e52
 
Eilen näkyi Westendin Linjan Matinkylän varikolla Helb 9411 vielä alkuperäisissä väreissään. Olisiko siirtymässä WL:lle?
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös