- Liittynyt
- 26 Heinäkuu 2006
- Viestit
- 75
14.4.2008 Koskelantien risteys suunta 2 klo 7.02
HELB 217 Maakaasu säffle hajosi ja vaihtui HELB 9417:een
HELB 217 Maakaasu säffle hajosi ja vaihtui HELB 9417:een
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tänään linjalla 345 oli 504 tai 505.HelB 239 / 611 (itselläni jomMANkumMAN tilalla)
Toivottavasti oli työnjohdon lupa moiseen, sillä vaikka ko. oikaisu kuullostaa hyvältä palveulta, niin se voi tehdä karhunpalveluksen jollekin toisella kuskille, joka ajaa linjan mukaan. Seuraavalla kerralla kun tuollainen tukos on matkustajat pitävät tuota tunnollista kuskia tiukkapiposena jääräpäänä, kun ei perhana suostu ajamaan siitä, mistä se hyvä kuski silloin kerran ajoi.Helsinki 15.4.
N. klo 12.45 HelB 247 linjalla h69 kääntyi Manskulta Sallinkadulle ja jatkoi Sallinkadulta matkaansa Nodensköldinkadulle. Bussi ei ohittanut mitään pysäkkiä ja bussi pysyi aikataulussa siihen verrattuna, että olisi mennyt suoraan Manskua pitkin Nordensköldinkadulle. Ilmeisesti syynä oli tukossa ollut Mansku, joten kuljettaja lähti poikkeusreitille.
Minusta on tärkeää, että jos jollekin poikkeusreitille lähdetään, niin kaikki ko. linja vuorot tekevät sitten niin ja ajavat samaa poikkeusreittiä, kunnes poikkeustilanne on ohi ja nimenomaan niin, että liikennetyönjohto määrää sen. Silloin ei pääse syntymaan eriarvoisia tilanteita ja kaikista on mustaa valkoisella, jos jotain polemiikkia jälkikäteen tulee.HKL:n ja YTV:n olisi siis ehkä hyvä alkaa ohjeistaa liikenteen tuottajia niin, että bussien on kuljettava kaikkien linjan pysäkkien kautta, elleivät ns. force majeure-syyt estä. Pysäkkipisteiden välillä kuski saisi itse valita sopivimman reitin, ja toki suositeltava reitti on se, joka on reittikartalla.