Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
oikein asialliset äänet.
Miksi tuo hymiö? Mitäs MaxCissa vikaa on? Malli hienoimmasta päästä mitä pääkaupunkiseudulta löytyy. Moottorissa on tarpeaksi vääntöä, penkit on hyvät ja oikein asialliset äänet.
Ja tietäkää, että tuon sisarauton, Helb 9518, on allekirjoittanut ajanut joulukuussa vuonna 1995 ensin Ruotsin puolella Scanian Katrineholmin tehtailta Tukholman Värtaninsatamaan ja sitten seuraavana aamuna Helsingin Olympiaterminaalista Scan-Auton tiloihin Konalaan. Kun matkustatte sillä ja sen sisarilla, niin muistakaa, että ne ovat ainutlaatuinen ja aikanaan ennennäkemätön osa Helsingin kaupungin liikennelaitoksen bussihankintojen historiaa. Ne katovat ennen pitkää ja sitten ne liikkuvat enää muistoissamme.Miksi tuo hymiö? Mitäs MaxCissa vikaa on? Malli hienoimmasta päästä mitä pääkaupunkiseudulta löytyy. Moottorissa on tarpeaksi vääntöä, penkit on hyvät ja oikein asialliset äänet.
Ja tietäkää, että tuon sisarauton, Helb 9518, on allekirjoittanut ajanut joulukuussa vuonna 1995 ensin Ruotsin puolella Scanian Katrineholmin tehtailta Tukholman Värtaninsatamaan ja sitten seuraavana aamuna Helsingin Olympiaterminaalista Scan-Auton tiloihin Konalaan. Kun matkustatte sillä ja sen sisarilla, niin muistakaa, että ne ovat ainutlaatuinen ja aikanaan ennennäkemätön osa Helsingin kaupungin liikennelaitoksen bussihankintojen historiaa. Ne katovat ennen pitkää ja sitten ne liikkuvat enää muistoissamme.
Tämä oli vaatimaton kunniapuheeni Helbin autosarjalla 9502-9522, joiden hankinta-/toimitusprosessiin siis minäkin olen osaltani osallistunut. Itse pidän niistä myös työkaluina, mutta ymmärrän toki, jos joku kolleega ei pidä.
Ja ylipäätään ne olivat Helsingin kaupungin liikennelaitoksen uskalias hankinta aikanaan. Aiemminhan, aivan muutamia testiautoja luukuunottamatta, HKL:n bussit vähitään koritettiin suomalaisissa koritusfirmoissa, kuten vaikkapa Wiima, Delta-Plan ja Ajokki, jollei alustatkin hankittu Sisun tai aiemmin Vanajankin muodossa.Tuo oli upea kunniapuhe MaxCeille! Onhan se minunkin mielestäni yksi hienoimpia bussejamme täällä pääkaupunkiseudulla. Tuo ajamasi HelB 9518 tekee vieläkin kokopäiväuraa h79:llä, vaikka ikää alkaa olemaan jo 13 vuotta! 9518 on minulle matkustajan näkökulmasta varsin tunnearvoinen dösä, koska sillä on kerran jos toisenkin tullut mentyä.
Sattumoisin tämä 9518 on ensimmäinen ajamani ns. Hintti-Scania. Se tapahtui loka-marraskuussa 2004, jolloin olin toki STA:lla töissä, mutta ajoin HKL-Bussiliikenteen työvuoroa. Taisi olla silloinkin kuljettajapulaa HKL:ssä. Eli ajaessani Viikintiellä silloista h57:aa Itäkeskuksen suuntaan eräällä pysäkillä takimmainen ovi teki totaalisen lakon. Täysin paineilmat poissa, ei tullut ilmaa edes venttiiliin asti. Muut ovet toimivat täysin. Auto oli 9, Scania N94/Lahti 402. Siinä tutkiessani vikaa kaikki matkustajat ehtivät poistua, joten sähkökaapista ovijarru irti ja housuista vyö pois, jolla köytin oven kiinni ja jatkoin Varhan varikolle. Sieltä sainkin vara-autoksi sen 9518:n! Ei tainnut mennä ihan HKL:n normaalien toimintatapojen mukaan, mutta seuraava lähtö Itäkeskusesta tuli kuitenkin hoidettua!Tuo oli upea kunniapuhe MaxCeille! Onhan se minunkin mielestäni yksi hienoimpia bussejamme täällä pääkaupunkiseudulla. Tuo ajamasi HelB 9518 tekee vieläkin kokopäiväuraa h79:llä, vaikka ikää alkaa olemaan jo 13 vuotta! 9518 on minulle matkustajan näkökulmasta varsin tunnearvoinen dösä, koska sillä on kerran jos toisenkin tullut mentyä.
Nauttikaamme kaikista pääkaupunkiseudun antimista, sillä kaikki loppuu aikanaan! Tämä oli omistettu kaikille linja-autoille
21.11.08 Helsinki
Veolia 332 (Facelift Ikarus teli)/650A