Havaintoja YTV-alueelta - syyskuu 2007

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Helsinki 5.9.

HelB 309 / h42
HelB 610 / h43
HelB 9313 / h43
HelB 707 / h45
 
Espoo 6.9.

Veolia Transport 613 (ExpressBus -värit) @ 143 klo 7.41 lähdössä Soukasta.
 
06.09.07 Espoo/Helsinki

HelB 114 (Scania Scala proto)/h62
HelB 276 (Scania Scala)/e23

Wl 15 (Volvo Wiima)/e5
 
Helsinki 5.9

s611 Helb 262.

Ollut ainakin muutamana viime päivänä, joten saattaa olla vakio.

HELB 262:n vakiosijoitus on e23.

Veolia Transport 613 (ExpressBus -värit) @ 143 klo 7.41 lähdössä Soukasta

Ajaako 143:n 7.41 lähdössä Soukasta normaalisti P. Tyllilän #9, Wiima M310 -nivel? Ja, tietääkö kukaan tarkemmin miksi juuri tuo Helsinki-Tampere -pikavuoroauto on ollut tuuraajana. :) Vai onko VT:lläkin(PKS) kalustopulaa...
 
Ajaako 143:n 7.41 lähdössä Soukasta normaalisti P. Tyllilän #9, Wiima M310 -nivel? Ja, tietääkö kukaan tarkemmin miksi juuri tuo Helsinki-Tampere -pikavuoroauto on ollut tuuraajana. :) Vai onko VT:lläkin(PKS) kalustopulaa...

P. Tyllilä Linjan nivelwiima ajaa 7:23 vuoron Soukasta Helsinkiin. 143:lla on orpoja sivuja aamuruuhkassa maalta kaupunkiin päin, jolloin on vain tehokasta kaluston käyttöä jos Kampista pikavuorolle lähtevällä autolla voidaan ajaa linjasivuna Espoosta Helsinkiin. Tällöin säästetään tyhjänä ajon määrässä. Linjan liikennöintisopimuksessa sallitaan maaseutubussien käyttö yksittäisissä vuoroissa kunhan YTV:n kanssa on asiasta sovittu.
 
Tällöin säästetään tyhjänä ajon määrässä.

Tyhjänä ajon lisäksi Veolia säästää tuolla järjestelyllä yhden auton ja kuljettajien palkkaa (koska Veolialla on Suomenojalla ruuhkapainotteisuusongelma, joten yksittäistä ruuhkasivua varten täytyy olla kuljettaja, jolle ei ehkä löydykään ajettavaa koko loppupäiväksi ainakaan ilman pitkää palkallista taukoa).

Tuo VT 613 nähtävästi jatkaa Kampista 8.55 pikavuorona Tampereelle, jossa se taas ajaa Tampereen yhteistariffiliikennettä ennen kuin palaa takaisin yöksi Helsinkiin. Jonkinlainen kuriositeetti siis, että yhdellä bussilla ajetaan saman päivän aikana sekä täysiveristä YTV-liikennettä (siis ei U-linja) että Tampereen seutuliikennettä.
 
Nyt sain edellisistä viesteistä käsityksen, että #613 kulkisi ihan normaalisti kyseisessä vuorossa, mutta ei kai kuitenkaan niin? Ja kuinka YTV sallisi sen, kun eihän autossa ole BusComia, lastenvaunutilaa ja kertalippujen myyminenkin voi olla vähän vaikeaa.

Nimim. "ymmällään"
 
Ja kuinka YTV sallisi sen, kun eihän autossa ole BusComia, lastenvaunutilaa ja kertalippujen myyminenkin voi olla vähän vaikeaa.

Eiköhän siihen ole asennettu Buscom, jos sillä aiotaan ajaa tuota lähtöä säännöllisesti. Maaseutubussien salliminen yksittäisissä ruuhkalähdöissä on ihan yleinen käytäntö YTV:llä, vaikka viime vuosina sitä ei olekaan enää paljoa harrastettu. Lastenvaunut voi laittaa rahtitilaan, jos lastenvaunutilaa ei ole.
 
Eiköhän siihen ole asennettu Buscom, jos sillä aiotaan ajaa tuota lähtöä säännöllisesti. Maaseutubussien salliminen yksittäisissä ruuhkalähdöissä on ihan yleinen käytäntö YTV:llä, vaikka viime vuosina sitä ei olekaan enää paljoa harrastettu. Lastenvaunut voi laittaa rahtitilaan, jos lastenvaunutilaa ei ole.

Säännöllisesti YTV linjoilla taitaa ajaa seuraavat bussit:
143: Veolia 613, Tyllilä 9
363: Ventoniemi 11

Epäsäännöllisesti:
105: Åbergin Linja 11 (kuvassa linjalla 105B, 21.8.07)
 

Liitetiedostot

  • al11_105b.jpg
    al11_105b.jpg
    117.3 KB · Lukukerrat: 107
Epäsäännöllisesti:
105: Åbergin Linja 11 (kuvassa linjalla 105B, 21.8.07)
Olenkin odottanut, milloin tuo tapahtuu! Eipä Åbergilla ole liikaa katureita varalla...
Vähän samantyylinen homma on Westendin 4:n satunnainen linja-ajo. Siinähän ei ole enää vähään aikaan ollut lastenvaunutilaa.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös