Omasta sinikantisesta lehtileikevihostani löysin seuraavan uutisen HKL:n sinisten bussien pysähtymisestä Lauttasaaressa vuonna 1966:
Autojen pysähtyminen Lauttasaaressa
Jotta HKL:n linja 20V palvelisi Lauttasaaren itäosan pysäkkejä, linjan 20V autot eivät ole pysähtyneet Lauttasaaren keskiosan pysäkeillä aamupäivisin II suunnassa (Lauttasaari – Erottaja). Tämä on kuitenkin haitannut Katajaharjuntieltä kouluihin kulkevien matkustusmahdollisuuksia.
Palvelun parantamiseksi on muutettu järjestelyä 29. 10. -66 alkaen siten, että linjan 20V:n autoissa matkustajat päästetään pois kaikilla Lauttasaaren pysäkeillä, mutta autot eivät ota uusia matkustajia II suunnassa aamusta klo 9.15 saakka seuraavilla pysäkeillä (kuten nykyisin): 5 Lauttasaarentie 46; 6 Lauttasaarentie/Lemissaarentie; 7 Lauttasaarentie 32.
Kuljettajat saavat siis ajaa aamuisin em. pysäkeistä ohi, jos autoissa ei ole näille pysäkeille pyrkiviä matkustajia.
Autojen pysähtyminen Lauttasaaressa
Jotta HKL:n linja 20V palvelisi Lauttasaaren itäosan pysäkkejä, linjan 20V autot eivät ole pysähtyneet Lauttasaaren keskiosan pysäkeillä aamupäivisin II suunnassa (Lauttasaari – Erottaja). Tämä on kuitenkin haitannut Katajaharjuntieltä kouluihin kulkevien matkustusmahdollisuuksia.
Palvelun parantamiseksi on muutettu järjestelyä 29. 10. -66 alkaen siten, että linjan 20V:n autoissa matkustajat päästetään pois kaikilla Lauttasaaren pysäkeillä, mutta autot eivät ota uusia matkustajia II suunnassa aamusta klo 9.15 saakka seuraavilla pysäkeillä (kuten nykyisin): 5 Lauttasaarentie 46; 6 Lauttasaarentie/Lemissaarentie; 7 Lauttasaarentie 32.
Kuljettajat saavat siis ajaa aamuisin em. pysäkeistä ohi, jos autoissa ei ole näille pysäkeille pyrkiviä matkustajia.