No ei. Mechelininkadun päässä tämä onnistuu, mutta toisessa päässä tulee vaikeuksia.
Liikenne olisi johdettava Sanomatalon pohjoispuolitse Töölönlahdenkadulle. Sen ja Mannerheimintien liittymä ei kuulemma kestä tulevaa liikennemäärää.
Tämä ”kevyt keskustatunneli” on kuitenkin siitä huono ratkaisu, että suurempana ongelmana pidetään pääsyä idästä Mannerheimintielle. Ja niinhän se tietenkin onkin, kuten keskustatunnelin liikennevirta-analyysikin näyttää, että ”ongelma” on keskustan läpi ajava liikenne, ei keskustaan matkalla oleva liikenne. Eivät autoilijat halua Töölönlahdelle, joten ei niitä kannata sitten Otit johtaakaan.
käsittelyyn henkilöautoilin. Jatkampa siitä. Sanokaa mitä sanotte, mutta Helsinkiin on tulossa lähivuosina uusi "kaupunkimoottoritie". No ei nyt aivan moottoritie mutta kuitenkin. Pidän sitä hyvänä asiana. Ko. väylä, jota itse nimitän Helsinki-expressiksi, vetäisin Laajasalosta, Viikkiin sieltä reittiä Koskelantie-Hakamäentie-vihdintie-Lapimäentie, josta se yhdistyy Turun motarille.
Hyvää tuossa on se, että se johtaa valtaosan nyt keskustan läpikulkevasta autovirrasta omaa väylää kaupungin ohi. Tällöin on mahdollista erottaa raidealueita myös sellaisten väylien varrelta, joilta se ei nyt ole mahdollista.
Vaikka monet täälläkin kirjoittavat varmasti moista hanketta vastustavat, niin se pitäisi suunnitella ja rakentaa kerralla ja kokonaisuutena, koska silloin ja vain silloin voidaan samaan "uraan" rakentaa jokerille kaveri, olkoon vaikka Jokeri1, kiskoilla kuten nykyisenkin jokerin pitäisi olla. Sitä puolestaan en jaksa uskoa, että tullaan toteuttamaan lainkaan, jos edellä kuvaamani toteutetaan paloissa.
Viimeksi muokannut moderaattori: