karihoo
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 29 Tammikuu 2006
- Viestit
- 540
Vs: Kalustopoistot 2007
Tässä vaiheessa voi tietenkin kysyä, että ostetaanko tänne oikeanlaista kalustoa ja huolletaanko niitä oikein. Samalla on muistettava, että Suomen bussimarkkinat ovat ulkomaisten toimittajien silmissä lähinnä säälittävän pienet joten merkittävää panostusta ei ole odotettavissa näiden valmistajien taholta. KABUS ei toistaiseksi ole rynninyt pääkaupunkiseudun paikkureiden markkinoille eli kotimaisista valmistajista on tarjolla lähinnä Lahden Autokori joka sekään ei aina pysty vastaamaan kysyntäpiikkeihin (kilpailutusrytmi...).
Jätän syvällisemmät analyysit muille, mutta halusin tällä kommentilla lähinnä herättää laajempiakin ajatuksia tarjolla olevan bussikaluston soveltuvuudesta Helsingin seudun reikäisille ja muhkuraisille kaduille unohtamatta niitä ihanan teräväreunaisia betonirakenteisia hidastetöyssyjä. Muistaakseni esim. h11:n reitillä (sivun ajoaika reilut 10 min.) on yli 10 töyssyä per suunta...
Yleisemminkin voi sanoa, että Helsingin seudulla nykyisin käytettävä matalalattiainen bussikalusto on tekniseltä laadultaan heikompaa kuin aiemmat korkealattiaiset mahurit. Ketjussa http://jlf.fi/f12/1571-kalustopoistot-2007-a/ esillä olleen Volvon maakaasubussisarjan lisäksi muutamat muutkin mallisarjat (en lähde tässä erittelemään) ovat jo surullisen kuuluisia huonosta laadustaan.Kyllähän siis nykyaikainen bussi ketää ihan normaalin käyttöiän (onko 16 vuotta keskimäärin?), mutta näille busseille se on aivan mahdottomuus.
Tässä vaiheessa voi tietenkin kysyä, että ostetaanko tänne oikeanlaista kalustoa ja huolletaanko niitä oikein. Samalla on muistettava, että Suomen bussimarkkinat ovat ulkomaisten toimittajien silmissä lähinnä säälittävän pienet joten merkittävää panostusta ei ole odotettavissa näiden valmistajien taholta. KABUS ei toistaiseksi ole rynninyt pääkaupunkiseudun paikkureiden markkinoille eli kotimaisista valmistajista on tarjolla lähinnä Lahden Autokori joka sekään ei aina pysty vastaamaan kysyntäpiikkeihin (kilpailutusrytmi...).
Jätän syvällisemmät analyysit muille, mutta halusin tällä kommentilla lähinnä herättää laajempiakin ajatuksia tarjolla olevan bussikaluston soveltuvuudesta Helsingin seudun reikäisille ja muhkuraisille kaduille unohtamatta niitä ihanan teräväreunaisia betonirakenteisia hidastetöyssyjä. Muistaakseni esim. h11:n reitillä (sivun ajoaika reilut 10 min.) on yli 10 töyssyä per suunta...
Viimeksi muokannut moderaattori: