"Helsingin uusien vaunujen sisustusta muutettava"

Betonipuolue: Pintaliikenne on hidasta ja kallista, ja sitä on korvattava edullisemmalla ja korkeatasoisemmalla maanalaisella joukkoliikenteellä.
 
Raitiopuolue: Ratikka on nopea ja täysin istuva ratkaisu rautaisiin joukkoliikennetarpeisiin, suuriin ja pieniin.
 
Viimeksi muokattu:
Helsingin uusien vaunujen sisustusta muutettava

Ehkä meni jo edellisissäkin viesteissä aika pitkälle offtopic-huumoripuolelle, mutta tässä hieman omaa ”reaalisosialismi/kommunismi”-inspiraatiotani, eli:

Totisten Tovereiden Stalinisti/NKVD-ryhmän näkemys Helsinskin raitiovaunuliikenteestä:

Kun olemme päässeet valtaan, siirrämme ensimmäisessä vaiheessa kaikki vähintään ylioppilaskoulutuksen saaneet sekä myös kaikki ainakin toimihenkilöpalkkaa ansaitsevat henkilöt pois Helsingistä pakkotyöleireille Siperiaan (tai edes Lapin pakkasiin), missä he nälkään, kylmään ja raskaaseen ruumiilliseen työhön menehtyneinä poistuvat Kansanvihollistemme listoilta.

Sillä tässä vaiheessa raitiotieliikenteen kaltainen yhteiskunnan keskeinen tuotantoväline on otettu meidän proletariaatin diktatuurimme täyteen hallintaan.

Eli kun nuo ylikoulutetut ja -rikkaat fasistit on poistettu kuluttamasta meidän kommunistiselle työväenluokkallemme ja puolueellemme kuuluvaa raitiovaunuliikennettä, niin raitiovaunujen sisätilat jaetaan tämän jälkeen seuraavan ukaasin mukaisesti:

Puolet jokaisen raitiovaunun tilasta on varattu puolueen luotettavan nomenklatuurin käyttöön, missä muhkeissa nojatuoleissaan istuville Ansioituneille Puolueen Kunnioittamille Tovereille tarjoavat alle 25-vuotiaat Komsomolin vähäpukeiset raitiovaunu-emäntäpioneerit jatkuvaa konjakki/viski/samppanja/sikari ym. –palvelua.

Sen sijaan raitiovaunujunan toisen puolen työläisosastossa ei ole istumapaikkoja, sillä he kaikki matkustavat seisaallaan, jotta nämä Stahanovilaiset Työn Sankarit eivät istumisen vuoksi veltostuisi vaan jaksaisivat työläisparatiisimme puolesta työskennellä 16 tuntia 7 päivää viikossa (mistä ainoina poikkeuksillisina vapaapäivinä ovat viikon loma vallankumouksemme vuosipäivänä sekä yhteisen työväenpuolueemme puheenjohtajan syntymäpäivänä).

Olemme myös sulkeneet ulkorajamme täysin paitsi että lojaalin ystävävaltiomme Pohjois-Korean delegaatio-edustajat käyvät täällä usein, koska he arvostavat ennen muuta erinomaista raitiotieliikenteemme luokkatietoisuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Helsingin uusien vaunujen sisustusta muutettava

Olemme myös sulkeneet ulkorajamme täysin paitsi että lojaalin ystävävaltiomme Pohjois-Korean delegaatio-edustajat käyvät täällä usein, koska he arvostavat ennen muuta erinomaista raitiotieliikenteemme luokkatietoisuutta.
...Montako vuotta menee, että Suuri Johtaja/Rakas Johtaja jne. ilmoitetaan virallisessa historiankirjoituksessa kyseisen raitiovaunun suunnittelijaksi?
 
Betonipuolue: Pintaliikenne on hidasta ja kallista, ja sitä on korvattava edullisemmalla ja korkeatasoisemmalla maanalaisella joukkoliikenteellä.

Autoliitto, Helsingin osasto: Raitiovaunumatkustajat maksamaan ruuhkamaksua, istuen maksavat 5 €, seisten 3 €/matka
Tuulilasi-foorumi: Volkswagen määrätään poistamaan Volkkareiden, Skodien ja Audien kakslitraiset turbodiesel-moottorit ja asentamaan ne raitiovaunuihin, ja autoihin tilalle Jaguarin V12 ilman veroseuraamuksia
Fillarifoorumi: Istuimet pois raitiovaunuista ja polkupyöräpaikat tilalle
Vauva-lehden AV-mammojen foorumi: Istuimet pois ja lastenvaunupaikkoja tilalle. Happamat päivänpilaavat yli 50-vuotiaat pois raitiovaunuista!
Malmin lentokentän ystävät ry: Malmille kaavaillut uudet asunnot pitää rakentaa Otanmäkeen koska siellä voi matkustaa raitiovaunulla
Terveyden ja Hyvinvoinnin Laitos (Pekka Puska ym) : Raitiolinjat 9, 6T ja 4T Tallinnan laivojen terminaaleihin lopetettava

EDIT: Keskustan sitoutumattomat (Anne Berner): Raitiovaunuliikenne avattava kilpailulle niin saadaan sellaisia vaunuja joiden istuimet miellyttävät

t. Rainer
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mä näkisin, että Perusratikassa pitää penkit voida kääntää, neljän vuoden välein. Ja jos tämä nyt ei sitten jotakuta miellytä, niin matkustakoot jollain muulla välineellä.
 
Takaisin
Ylös