Helsinki - Oulu

Star502

Suljettu tunnus
Liittynyt
29 Tammikuu 2008
Viestit
14
1.1.2013 Vuoro siirtyy kokonaisuudessaan Pohjolan Liikenteen haltuun.
 
Vs: Helsinki-Oulu

Mikähän vuoro? Käsittääkseni Helsinki–Oulu-reitillä kulkee useitakin vaihdottomia vuoroja.
 
Vs: Helsinki-Oulu

Mikähän vuoro? Käsittääkseni Helsinki–Oulu-reitillä kulkee useitakin vaihdottomia vuoroja.

Tsori,oli ehkä vajanaisesti ilmoitettu,kyseessä nykyisin PL:n ja Pohjolan Matkan vuoropäivinä liikennöimä Helsinki-Mikkeli-Kuopio-Kajaani-Oulu
 
Vs: Helsinki-Oulu

Tsori,oli ehkä vajanaisesti ilmoitettu,kyseessä nykyisin PL:n ja Pohjolan Matkan vuoropäivinä liikennöimä Helsinki-Mikkeli-Kuopio-Kajaani-Oulu

Ei mielestäni. Koska ilmoitit vuoron siirtyvän kokonaisuudessaan Pohjolan Liikenteellä, oli helppo päätellä että kyseessä on se ainoa jossa ko yhtiö on osallisena.

Mutta miksi Pohjolan Matka sitten luopuu osuudestaan?
 
Vs: Helsinki-Oulu

Ei mielestäni. Koska ilmoitit vuoron siirtyvän kokonaisuudessaan Pohjolan Liikenteellä, oli helppo päätellä että kyseessä on se ainoa jossa ko yhtiö on osallisena.

Mutta miksi Pohjolan Matka sitten luopuu osuudestaan?

Pohjolan Matkalla ja Pohjolan Liikenteellä on ollut yhteinen pikavuoropari Oulun ja Joensuun välillä. Aikoinaan vuoro lienee perustettu korvaamaan junaliikennettä. Tätä vuoroa on käsittääkseni ajettu PM:n autolla, mutta osan matkasta kuljettajana on ollut PL:n kuljettaja. Vastaavasti sitten PL:n auto on ajanut PM:n linjoilla, aiemmin Kajaani - Kuusamo -välillä ja sittemmin kai jollain toisella reitillä. Ehkäpä liikennöitsijät ovat todenneet, että on järkevämpää järjestellä näitä kimppavuoroja siten, ettei autoja ja kuljettajia tarvitse "lainailla". Tämä Helsinki - Oulu -vuoro voisi sitten jotenkin liittyä isompaan kokonaisuuteen, jossa kimppoja puretaan. Pohjolan Liikenne on jo aiemmin tehnyt em. tapaisia järjestelyitä Kuopion Liikenteen kanssa. Tuolla Helsinki - Oulu -vuoron siirtymisellä kokonaan PL:lle voisi olla myös tekemistä kalustokiertojen tehostamisen kanssa. Oulun-linjan autohan saapuu Helsinkiin aamuvarhaisella ja lähtee taas seuraavana yönä takaisin pohjoiseen. Auto on siis koko päivän Helsingissä vapaana käytettäväksi tuottavaan ajoon. PM:llä ei ole Helsingin päässä muuta reittiliikennettä, johon tuollainen EB-värinen pikavuoroauto hyvin soveltuisi. PL:llä sen sijaan on. Jatkossa tuolle autolle on varmasti helpompaa järjestää järkevää käyttöä Helsingin päässä, kun auto on liikennöitsijän käytettävissä joka päivä eikä joka toinen päivä kuten aiemmin.
 
Vs: Helsinki-Oulu

Jatkossa tuolle autolle on varmasti helpompaa järjestää järkevää käyttöä Helsingin päässä, kun auto on liikennöitsijän käytettävissä joka päivä eikä joka toinen päivä kuten aiemmin.

Saattaapi hyvinkin olla näin. Usein on Pohjolan Liikenne hyötykäyttänyt Oulun linjan autoa Helsingin päässä, etenkin Helsinki-Hamina linjalla tuota on näkynyt.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös