Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ehdottoman hyvä idea ja toisessa päässään Käpylän asemalle saakka. Sitten suoraan Mäkelänkatua ja Hämeentietä Hakaniemeen ja Rautatientorille sekä siitä Mansku, Bulevardi, Freda, Tehtaankatu jne. Korvaa bussilinjoja samalla suunnalla.
Joo hyvä. Mietin ja soitin KSV:n palstalla jonkun verran suutani siitä onko Hernesaaren ihan pakko olla tuollainen pussinperä? Jonkinlainen yhteys Jätkäsaareen olisi hyvä jos se on vain mahdollista, kävelysiltaa on piirretty pohjoisosaan joten ei tämä kai ihan mahdotonta ole.Mutta jottei mene taas samojen asioiden toistoon, niin pysytään asiassa eli ratikka h1 Hernesaaren joukkoliikenteeksi, ehdottomasti!
Arvaan, että läppäsilta on liian vaikea puheenaihe juuri nyt sen vuoksi, että siitä on riidelty ja riidellään jo Laajasalon raitiotieyhteyden kanssa. Omasta mielestäni asia ei ole mikään ongelma, kun se ei ole sitä Amsterdamissakaan.Eli osaisiko joku Jätkän linjasuunnittelua paremmin seurannut sanoa, että olisiko siitä vastaavaa hyötyä jos kiskot menisivät Hernesaaresta Jätkäsaareen suurin piirtein Pihlajasaarenkadun kohdalta läppäsiltaa, tunnelia, tms. pitkin? Tai sitten siitä Matalasalmenkujan kohdalta johon kävelysiltaa on piirusteltu? Esim. kiertolinja Kauppatori - Tehtaankatu -Hernesaari - Jätkäsaari - Bulevardi - Kauppatori...
Ja minä kun taas ajattelin, että jos ne kerran on hyväksytty sinne Laajasalonkin suuntaan niin miksei tuonnekin? On se nyt jotenkin omituista, että KSV piirtää näitä toisiin kohteisiin ja toisiin ei...Arvaan, että läppäsilta on liian vaikea puheenaihe juuri nyt sen vuoksi, että siitä on riidelty ja riidellään jo Laajasalon raitiotieyhteyden kanssa.
Mitä jos ehdottaisi ratikkaa metroasemalta Ruoholahden ja Jätkäsaaren läpi Hernesaareen, noin niinku kompromissinaToinen syy sille, miksi tällaisesta ei sovi puhua ovat HKL:n ja KSV eri näkemykset jo Jätkäsaarenkin raitiotiestä. HKL on sitä mieltä, että Jätkäsaari hoituisi metron liityntäbusseilla, joskin joukkoliikennelautakunta on samalla kannalla kuin KSV. Tässä tilanteessa on vaikea alkaa suunnitella vielä lisää raitioliikennettä, kun kerran operaattorivirasto on sitä vastaan.
Minusta nuo vahvistaisivat toistensa palveluita, samaan tapaan kuin Punavuori ja Eira, sekä päinvastoin kuin Katajanokka ja Kruunhaka.Pussinperät eivät yleensä ole kovin hyviä ratkaisuja, mutta voi olla, ettei Hernesaaren ja Jätkäsaaren välillä kuitenkaan olisi kovin paljon liikenteen tarvetta. Mieleeni tulee, että kysyntä olisi lähinnä siinä tapauksessa, että molemmissa oleviin työpaikkoihin olisi työmatkaliikennettä ristiin asuinalueilta. Palveluiden osalta kumpikin lienevät omavaraisia. Sen sijaan Jätkäsaaren vapaa-ajanpalveluille voisi olla kysyntää Hernesaaren puolella.
Tässä tilanteessa on vaikea alkaa suunnitella vielä lisää raitioliikennettä, kun kerran operaattorivirasto on sitä vastaan.
No eiköhän siltakin järjesty, jos ehdottaa liityntäliikennebussia. Saisikohan se olla sähköbussi, edes akkukäyttöinen...Mitä jos ehdottaisi ratikkaa metroasemalta Ruoholahden ja Jätkäsaaren läpi Hernesaareen, noin niinku kompromissina