kuukanko sanoi:HKL:n maksamiin liikennöintikorvauksiin (eli siis oikeasti Helsingissä toteutuneisiin kustannuksiin).
Junaliikenteen ostaminen VR:ltähän se vasta maksaakin! Siispä vastaavan HKL-logiikan mukaan järkevintä olisi tehdä metroraiteet (lähijunahan on vain ihka oikean, vetovoimaisen metron surkea jäljitelmä) nykyisten kaupunkiratojen alapuolelle. Rakentaminen rahoitettaisiin epämuodikkaan raitiovaunujärjestelmän lakkauttamisella. Raitiovaunujen matkustajat luonnollisestikin siirtyisivät käyttämään kahden minuutin vuorovälillä kulkevaa metroa määränpäästään huolimatta, sillä metro on luotettavien tutkimusten (mm. Joukkoliikenteen kulkumuotojakauma Itä-Helsingistä keskustaan) mukaan kaikkein houkuttelevin kulkuneuvo.
Tulevaisuuttako?