vristo
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 4,139
Tuo em. "teoriani" olikin ihan puhtaasti mielikuvitukseni tuotetta, eikä niinkään tekemistä todellisuuden kanssa.
Metro Helsingissä, sekä sen laajeneminen Espooseen, on todellisuutta, vääjäämättä. Muut vaihtoehtoiset suunnitelmat eivät ole läheskään niin realistisia, ainakaan tällä hetkellä. Mutta toivotaan, että esimerkiksi Laajasalon raideratkaisusta tai Raide-Jokerista tulisi ennakkotapaus, miten "metro" voidaan rakentaa ja hoitaa kevyemmin. Jos vaikkapa juuri Raide-Jokerin kalusto olisi väriltään ja muulta imagoltaan metron kaltainen (vaikka siis ajetaan matalalattiasella raitiovaunulla) tavalliset matkustajat luultavasti pitäisivät sitä modernina metrona. Eivät he niin erota erilaisia järjestemiä keskenään ja mielikuvat ratkaisevat paljon. Sama toki koskee metroa ja kaupunkijunaa.
Metro Helsingissä, sekä sen laajeneminen Espooseen, on todellisuutta, vääjäämättä. Muut vaihtoehtoiset suunnitelmat eivät ole läheskään niin realistisia, ainakaan tällä hetkellä. Mutta toivotaan, että esimerkiksi Laajasalon raideratkaisusta tai Raide-Jokerista tulisi ennakkotapaus, miten "metro" voidaan rakentaa ja hoitaa kevyemmin. Jos vaikkapa juuri Raide-Jokerin kalusto olisi väriltään ja muulta imagoltaan metron kaltainen (vaikka siis ajetaan matalalattiasella raitiovaunulla) tavalliset matkustajat luultavasti pitäisivät sitä modernina metrona. Eivät he niin erota erilaisia järjestemiä keskenään ja mielikuvat ratkaisevat paljon. Sama toki koskee metroa ja kaupunkijunaa.
Viimeksi muokattu: