HSL-alueen bussiyhtöiden kannattavuus

En oikein ymmärrä miten tuo Hakasen sulauttaminen PKL:n voisi vaikuttaa merkittävästi PKL:n voitolliseen tulokseen

En minäkään oikein ymmärrä, mitä Kauppalehdessä ajetaan takaa tuolla, koska Linjaliikenne K. Hakanen sulautettiin Pohjolan Kaupunkiliikenteeseen jo 31.8.2000.
 
Kauppalehti on tehnyt aiheesta nyt tuoreen jutun viime vuoden tulostietojen pohjalta. Kaikki muut isot kuin HelB tekevät sen mukaan jo voittoa, tosin suhteessa liikevaihtoon yhteenlaskettu voitto on kuitenkin varsin pieni. Liikennöitsijöiden välillä on kuitenkin isoja eroja.

Tuossa taitaa yhdistyä kesätoimittaja ja mätäkuu. Kansainvälisillä konserneilla on mahdollisuus järjestää tilinpäätösteknisin keinoin yksittäisen tytäryhtiön tulos ja kannattavuus aivan haluamakseen. Johtopäätösten tekeminen ylimalkaisen tilinpäätöstiedotepuffin pohjalta on lähinnä huuhaata.
 
Pohjolan Liikenne on tekemässä hyvää tulosta.

http://www.vrgroup.fi/attachments/5poaRIR4C/6J5BOpX9c/VRgroup_osavuosikatsaus_Q22013.pdf

www.vrgroup.fi sanoi:
Autoliikenne
Matkustajaliikenteessä autoliikenteen liikevaihto oli vuosineljänneksellä 17,9 (15,6) miljoonaa euroa. Linja-autoliikenteessä tehtiin 6,9 miljoonaa matkaa. Kasvua edelliseen vuoteen oli vuosineljänneksellä 24,3 prosenttia. Matkustajaliikenteen tuloskehityksen odotetaan pysyvän hyvänä myös loppuvuonna.
 
Nobinan henkilöstölehti tietää kertoa Nobina Finlandin tehneen helmikuussa päättyneellä tilikaudella 1,1m€ voittoa. Tähän osaltaan varmaan vaikuttaa se, että uusia busseja tuli paljon, joita ei hirveästi tarvinnut korvata väärällä kalustolla, vanhoja autoja korjattiin entistäkin vähemmän ja Wl:n konkurssin jälkeen tehdyt liikennöintisopimukset olivat eritttäin kannattavia
 
Takaisin
Ylös