Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
HSL haluaa R/Z/D/T-junat haltuun, kilpailutukseen ja kevytjäsenyyden kunnille
Jos näitä HSL:stä eroamisia pohditaan, niin mikä tilanne Kirkkonummella? Kirkkonummi maksaa pari miljoonaa vuodessa infrakorvauksia länsimetrosta. Luulisi, että sitä ei koeta kovin reiluksi.
Sipoo sen sijaan ei niin kauheasti maksa HSL-jäsenyydestä. Siellä omat bussit pitäisi kuitenkin maksaa. Sama koskee Nurmijärveä, jossa ilmeisen aidosti nyt pohditaan HSL-jäsenyyttä kun muutaman vuoden päästä nykyinen kilpailutettu sopimuskausi päättyy.
Järvenpään osaltahan on vielä tämä HSL:n VR:lle maksama ylimääräinen korvaus kun lippututkimuksen mukaan järvenpääläiset matkustivat HSL:n (kerta)lipuilla enemmän kuin oli arvioitu. https://yle.fi/a/74-20154770
Tämähän ei siis ollut mitenkään HSL:ltä pois. HSL on kerännyt tässä vuosien aikana nuo lipputulot ihan lippuja myymällä. Toki voi olla, että jotain on arvioitu pieleen kun ei ole nähty lippujen myyntimäärien kasvun syitä ajoissa. Itsekin matkustin viime vuoden pääasiassa HSL:n ABCD-kertalipuilla. Nyt siirryin VR:n sarjalippuihin (4,40 €/matka; sarjalippu voimassa 4 kk), koska en tarvitse jatkoyhteyttä Stadin keskustassa.
Tämä sivusto käyttää evästeitä sisällön personoimiseksi, käyttökokemuksesi räätälöimiseksi sekä pitämään sinut kirjautuneena sisään mikäli rekisteröidyt.
Jatkamalla tämän sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön.