RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,892
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kartoilla (pysty, 1-viivainen Kehärata) I-juna näyttäisi ajavan Lentoaseman kierroksen myötäpäivään ja P vastapäivään.
Kaikkiin näihin ongelmiin olisi helppo ratkaisukin: Ajetaan länsipuolella yhdellä tunnuksella ja itäpuolella toisella. Lentoasema olisi luonteva paikka vaihtaa tunnusta.
http://hslliikenteessa.blogspot.fi/2013/08/runkolinjalla-ei-eksy.htmlSemminkin kun tämmöistä on juuri harjoiteltu raitiolinjojen osalta.
Onko 500:sta jossain jotain tietoa? 560:llä on webbisivut ja blogi ja ties mitä, 500:lle ei vissiin ole veikattu liikenteen aloitusaikaakaan.
HSL sanoi:Linjatunnusta ei matkustajainformaatiojärjestelmien teknisten rajoitteiden takia ole mahdollista vaihtaa kesken linjan esimerkiksi lentoasemalla, minkä takia on tarpeen käyttää eri linjatunnusta myötäpäivään ja vastapäivään.
http://hslliikenteessa.blogspot.fi/2013/08/runkolinjalla-ei-eksy.html
Tuon mukaan runkolinja 500 alottaisi vuonna 2016 ja se pohjautuisi linjoihin 58 ja 58B kulkiessaan Herttoniemi-Pasila-Munkkiniemi väliä.
Nyt on HSL:n sivun kommenttiketjuun ilmaantunut tämmöinen vastaus:
...osastolta "ostimme ohjelmiston". :roll:
Linjatunnusta ei matkustajainformaatiojärjestelmien teknisten rajoitteiden takia ole mahdollista vaihtaa kesken linjan esimerkiksi lentoasemalla, minkä takia on tarpeen käyttää eri linjatunnusta myötäpäivään ja vastapäivään.
Jos ei kerran kesken linjan voi vaihtaa, mikä sitten estää päättämästä kumpaakin kehäradanpuolikaslinjaa lentoasemalle?
Pieniä sääntöteknisiä kommervenkkejä joutuu tekemään (kuten vaihtamaan käyttöön uuden aikataulun), mutta ne ehtinee tehdä pysähdyksenkin aikana.
Alle minuutissa?
Olen samaa mieltä.No onpa tosi havainnollista, kun kaikki linjat ovat samanvärisiä. Ymmärrän kyllä, että violetti on nyt kovin tärkeä väri. Mutta pitäisi ymmärtää, mikä on LINJAkartan merkitys. Miksi pitää mennä taaksepäin?
Olen samaa mieltä.
Kun katselin pikaisesti maailman kaupunkien raskaamman raideliikenteen karttoja, on eri linjat poikkeuksetta erotettu eri värein. Lisäksi linjoja nimeltään värein ("Red Line"), jonkin linjan kiintopisteen mukaan (The Kwun Tong Line) tai sitten niille annetaan ihan oma nimi (the Jubilee Line). Toki myös perinteisesti annetaan numero- tai kirjaintunnus.
Tästä HSL:n konseptikartasta puuttuvat kaikki ne ominaispiirteet, jotka tekisivät todellisen ja helppokäyttöisen alueen runkolinjakartan.