Tätä en kyllä tajua615:sta nykyinen reitti loppuu ja kaikki lähdöt siirtyy nykyiselle 620:n reitille.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tätä en kyllä tajua615:sta nykyinen reitti loppuu ja kaikki lähdöt siirtyy nykyiselle 620:n reitille.
Tätä en kyllä tajuaJuuri Helbille siirryttyä 615 saatiin kulkemaan suorinta reittiä kentälle koska palvelee turisteja nopeana linjana kentälle, nyt mennään samaan vanhaan takaisin, lisäksi vielä niin että Helsingin puolella myös otetaan ja jätetään kaikki matkustajat
![]()
Sinne kentälle tulee juna, johon matkustajat ohjataan. Jopa niin perinteiseen tyyliin, että suuri osa linjoista, vai peräti kaikki pistetään päättymään Aviapoliksen asemalle ja matkustajat pakkovaihdatetaan junaan yhden asemavälin ajaksi.
Aviapoliksen asemalle katkaistaan linjat 415 (nyk. 451), 561 (nyk. 519) ja 562 (nyk. v61+v62). 415N, 562N ja 615 (nyk. 620) ajavat lentoasemalle saakka. Vaihdon junaan voi tosin monilla linjoilla tehdä jo aikaisemmin Malmilla tai Tikkurilassa.
Melko lailla tyhjinä nuo nykyiset bussit linjojen 61 ja 615 ruuhkahuippuja lukuun ottamatta kentältä yleensä lähtevät, joten ei tuo Aviapolikseen katkaisu kovin merkittävän joukon yhteyksiä heikennä.
Eikös jatkossa kuitenkin 451 ja 615 kulje tuon Aviapoliksen aseman kautta kentälle, meinaan niitä töihin kulkijoita, jotka jäävät pois Aviapoliksen ja kentän välillä voivat vaihtaa siinä näihin linjoihin. Tuo on kyllä hyvä muutos, että jatkossa Mannerheimintieltä on kentälle merkittävästi paremmat yhteydet. Ylästössä oli porua jokin aika sitten, että heidän yhteydet huononee liikaa, mutta taisi olla vain huono perehtyminen uuteen linjastoon. Kentälle pääsee edelleen 451:llä ja itseasiassa yhteydet Helsinkiin paranevat samaisen linjan myötä.
Vantaan linjastosuunnitelmassa kerrotaan näin: "Nykyiset linjat 415 ja 451 yhdistetään uudeksi linjaksi 415 Elielinaukio – Vantaanlaakso – Ylästö – Aviapolis. Öisin ajetaan N-reittiä Myyrmäen ja Martinlaakson kautta Lentoasemalle. Työmatkayhteydet Mannerheimintien suunnasta Kehä III:n varteen muuttuvat vaihdollisiksi esimerkiksi Martinlaakson tai Vantaankosken kautta. N-vuorot korvaavat lakkautettavan yölinjan 400N. Linjaa 415 liikennöidään joka päivä."
En tiedä tarkoitatko ruuhkahuipuilla perinteistä käsitystä siitä, mutta kyllä 61:llä ja 615:sta riittää matkustajia pitkin päivää, havainto ratin takaa.
Onko linjat 205, 503, 504, 506, e2, e4, e12, e14, e42, e46 ja h53 tulossa milloin kilpailutukseen?
Milloin saadaan tähän jännäriin tulosta?
Pistetään tähän vanhaan viestiin kysymys... Jos henkilö tulee esim. Puotilasta bussilla (97V+562) niin eihän yhden arvolipun vaihtoaika riitä vaihtamaan vielä Aviapoliksessa junaan. Pitääkö sitten ostaa vielä Vantaan sisäinen lippu?Sinne kentälle tulee juna, johon matkustajat ohjataan. Jopa niin perinteiseen tyyliin, että suuri osa linjoista, vai peräti kaikki pistetään päättymään Aviapoliksen asemalle ja matkustajat pakkovaihdatetaan junaan yhden asemavälin ajaksi.
Pistetään tähän vanhaan viestiin kysymys... Jos henkilö tulee esim. Puotilasta bussilla (97V+562) niin eihän yhden arvolipun vaihtoaika riitä vaihtamaan vielä Aviapoliksessa junaan. Pitääkö sitten ostaa vielä Vantaan sisäinen lippu?