HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 36/2014

Ei pahalla mutta huvittavaa tuo arpominen, jokainen voi kuitenkin voittaa ihan mitä tahansa... :lol:
 
Tänään julkaistussa esityslistassa käy ilmi, että elokuussa liikenteeseen saadaan kuusi uutta bussia (5x A2, 1x MiniB) ja tammikuussa kymmenen uutta (A1 & A2). Loogisesti ajateltuna siis elokuussa alkaviin sopimuksiin 502 (5x A2 vaatimus) ja P20, P21, E96H (1x MiniB vaatimus) sekä tammikuussa alkaviin sopimuksiin h23 (7x A2 vaatimus) ja h93 (3x A1 vaatimus) hankittu kalusto on kokonaan uutta.

Tarjouskilpailuun osallistui 11 liikennöitsijää 31 tarjouksella.

http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2015392-2.HTM
 
Viimeksi muokattu:
Mukava yllätys, ettei ESLL viihdy kauempaa ilman HSL-liikennettä, vaikka aika pieni paketti tuokin on. HelB menetti taas valitettavasti, mutta tulihan sieltä jotain takasinkin.
 
Olisi mielenkiintoista tietää mitä PL oikein on tarjonnut, jos on tarjonnut. Toisaalta PL on voittanut niin paljon viime aikoina, että on ihan normaalia että välillä myös hävitään, kun ei välttämättä haluta hankkia liian paljon uusia autoja.
 
Olisi mielenkiintoista tietää mitä PL oikein on tarjonnut, jos on tarjonnut.

Tuolla "Tarjousten hinnat ja pisteet" -liitteessä näkyy, että PL on tehnyt melko kalliita tarjouksia.

Näemmä h93:sta on käyty kovaa taistelua peräti seitsemän liikennöitsijän (mukana myös esim. TLO ja viime kilpailussa voittanut Nikkanen) välillä, ja Nobina vei sen kolmanneksi halvimmalla tarjouksella.
 
Tuolla "Tarjousten hinnat ja pisteet" -liitteessä näkyy, että PL on tehnyt melko kalliita tarjouksia.

Näemmä h93:sta on käyty kovaa taistelua peräti seitsemän liikennöitsijän (mukana myös esim. TLO ja viime kilpailussa voittanut Nikkanen) välillä, ja Nobina vei sen kolmanneksi halvimmalla tarjouksella.


Kuinka paljon Helb hävisi kuljettajamäärällisesti liikennettä, Helbhän voitti linjan 23,eli korvaako se hävityn liikenteen?
Pohjolan Liikenteeellä taitaa YT:tulla ainakin sen verran iso tappio tuli.
 
Näemmä h93:sta on käyty kovaa taistelua peräti seitsemän liikennöitsijän (mukana myös esim. TLO ja viime kilpailussa voittanut Nikkanen) välillä, ja Nobina vei sen kolmanneksi halvimmalla tarjouksella.
Mitäköhän ESLL on 93:lle tarjonnut, kun kalustopisteet ovat jääneet vain reiluun kuuteen?
 
Täysin samat kalustopisteet kuin h93:lla ESLL:llä on sen voittamalla h78:lla, jossa kalustona on pelkkiä Iveco Crosswaytä.

Heikoissa pisteissä huomionarvoista on, että tarjottu kalusto on kokonaan EEV tasoa, ja silti kalustopisteet ovat huonot. Dieseleistä toiseksi ympäristöystävällisimmällä tasolla ei käytännössä ole mitään arvoa kilpailutuksessa, vaikka uusimmat bussit ovat tulleet liikenteeseen 2013.


Näemmä h93:sta on käyty kovaa taistelua peräti seitsemän liikennöitsijän (mukana myös esim. TLO ja viime kilpailussa voittanut Nikkanen) välillä, ja Nobina vei sen kolmanneksi halvimmalla tarjouksella.

Tämä kertonee sen, että HSL-liikenteeseen on tarjolla liikennöitsijöitä, kunhan kohteet ovat pk-yrityksille järkevän kokoisia. Tällä kertaa toki suurin vei silti voiton.
 
Taitaa myös Åbergin linja kuulua noiden voittajien joukkoon, ellen pahasti väärin laske.;) Tosin voitto tulee ilman kilpailua.
 
Olen saanut käsityksen, että h98:aa alkaisi ajaa Nobina ensi elokuussa. Jos näin on niin mihin sopimukseen se kuuluu?
 
Olen saanut käsityksen, että h98:aa alkaisi ajaa Nobina ensi elokuussa. Jos näin on niin mihin sopimukseen se kuuluu?

HSL:n uusista talviaikatauluista käy ilmi, että h98:ia tosiaan liikennöi jatkossa Nobina. Olettaisin, että kuuluu samaan sopimukseen muiden Itäkeskuksen linjojen (h92, h94, h95, h97) kanssa.
 
Takaisin
Ylös