- Liittynyt
- 23 Marraskuu 2015
- Viestit
- 2,178
583 ja 584 on ilmeisesti toisessa paketissa, jotta 400-sarjan nykyinen paketti saadaan runkolinjalle 400 ja linjalle 431, kun se ei kerran ole tässä paketissa. Saa nähdä kuinka A1:t riittävät 583:lle ja 584:lle, kun teleilläkin on kuulemma ollut ylikuormaa, vaikka vuoroväli Pohjois-Espoon ja Vantaankosken välillä on ollut yhteensä vain 15min.
52, 53, 56 ja 57 oleminen samassa paketissa on ainakin toistaiseksi kapula 52:n ja 57:n runkolinjaistamisen rattaisiin. Hyvä sentään, että saadaan telejä. 57:llä kun on tehotonta ajaa kaksiakselisilla alle 10min vuoroväliä.
Ihmetyttää myös, että Laajasalon linjoille tulee pelkkiä kaksiakselisia, etenkin kun 84-88-88B linjayhdistelmälle oltaisiin ilman koronaleikkauksia lisätty vuoroja. On toki ymmärrettävää, ettei haluta Kruunusiltojen jälkeiselle linjastolle isoa kalustoa, kun siellä ei kai ole enää tarvetta, mutta miksi sitten tehdään sopimus, joka kestää tällaisen ison linjastoa muuttavan uudistuksen ylitse. Muutenkin Laajasalon linjastosuunnitelma on kesken, eli onko pakko sitoa linjastoa samaan kalustomäärään kuin ennen useata ratikkalinjaa linjastoa suunnitellessa.
Poikkeusreitti on ilman muuta syynä. Outoa silti merkitä kilpailutukseen poikkeusreitti, vaikka sen pitäisi kestää alle puolet sopimuksen voimassaolosta.
52, 53, 56 ja 57 oleminen samassa paketissa on ainakin toistaiseksi kapula 52:n ja 57:n runkolinjaistamisen rattaisiin. Hyvä sentään, että saadaan telejä. 57:llä kun on tehotonta ajaa kaksiakselisilla alle 10min vuoroväliä.
Ihmetyttää myös, että Laajasalon linjoille tulee pelkkiä kaksiakselisia, etenkin kun 84-88-88B linjayhdistelmälle oltaisiin ilman koronaleikkauksia lisätty vuoroja. On toki ymmärrettävää, ettei haluta Kruunusiltojen jälkeiselle linjastolle isoa kalustoa, kun siellä ei kai ole enää tarvetta, mutta miksi sitten tehdään sopimus, joka kestää tällaisen ison linjastoa muuttavan uudistuksen ylitse. Muutenkin Laajasalon linjastosuunnitelma on kesken, eli onko pakko sitoa linjastoa samaan kalustomäärään kuin ennen useata ratikkalinjaa linjastoa suunnitellessa.
Miksi HSL haluaa että 502:n reitti lyhenee ja päättäri siirretään Merihaasta Kallion? sais jatkaa edes Hakaniemeen.
Muutos oli pakotettu, kesästä 2021 alkaen Merihakaan liikennöinti ei onnistu työmaan takia.
Poikkeusreitti on ilman muuta syynä. Outoa silti merkitä kilpailutukseen poikkeusreitti, vaikka sen pitäisi kestää alle puolet sopimuksen voimassaolosta.