HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 56/2022

Mä näkisin että lyhyellä tähtäimellä 16 lopetetaan eikä sitä korvata millään, ja pidemmällä tähtäimellä idästä Korkeasaareen/Laajasalon raitiolinjan varteen palvelua tarjotaan jollain pidemmällä diagonaalilinjalla esim. Mellunmäki-Laajasalo ja/tai Vuosaari-Laajasalo koska bussiliityntä-metro-bussiliityntä-ratikka on kovin vaivalloinen ja vaikea yhteys.

Vuosaari-Laajasalo olisi kyllä erityisesti varayhteynä muutenkin hyvä, kun Vuosaaresta on metroliikenteen ongelmien aikana vain hankalia vaihtoehtoja keskustan suuntaan ja nopeimmat niistäkään eivät taida pystyä vastaamaan kysyntään.
 
Vuosaari-Laajasalo olisi kyllä erityisesti varayhteynä muutenkin hyvä, kun Vuosaaresta on metroliikenteen ongelmien aikana vain hankalia vaihtoehtoja keskustan suuntaan ja nopeimmat niistäkään eivät taida pystyä vastaamaan kysyntään.
Itse uskoisin että linjanumero tulisi olemaan 91 Vuosaari(M)-Laajasalo,kun se kuulostaisi järkevimmältä tässä linjassa kun kerran liikkuu Vuosaari(M)-Laajasalo.
 
Onko mahdollista ettei ole tappiollinen tarjous, kun hintataso putosi melkein 20%, vaikka on pelkkiä dieselbusseja ja polttoaineiden hinnat pilvissä?
 
Linjan 544 sopimushan on voimassa elokuuhun 2023 asti. Jotakin väliaikaiskalustoa tarvitaan siis jommallekummalle :)
Niinpäs olikin. No, Taksikuljetuksellahan on perinteitä yli-ikäisellä ja tarjottua selvästi huonommalla kalustolla ajamisesta. Käytettyä dieselkalustoa lienee nyt yllin kyllin saatavilla, joten ehkäpä tässä tosiaan nähdään jotain väliaikaiskalustoa. Kesän 2023 voisi periaatteessa ajaa Tuusulan Setroilla, joten ylimääräisen kaluston tarve koskee erityisesti kevätkautta.
 
Niinpäs olikin. No, Taksikuljetuksellahan on perinteitä yli-ikäisellä ja tarjottua selvästi huonommalla kalustolla ajamisesta. Käytettyä dieselkalustoa lienee nyt yllin kyllin saatavilla, joten ehkäpä tässä tosiaan nähdään jotain väliaikaiskalustoa. Kesän 2023 voisi periaatteessa ajaa Tuusulan Setroilla, joten ylimääräisen kaluston tarve koskee erityisesti kevätkautta.

Taksikuljetus sai myöskin linjan 10X, kun oli ainoa tarjoaja. https://hslfi.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2022162-7
 
[offtopic] koskahan kierros 57 käynnistyy, siinä taitaa olla paljon paketissa, kun moni sopimus loppuu 8/23. [/offtopic]
 
[offtopic] koskahan kierros 57 käynnistyy, siinä taitaa olla paljon paketissa, kun moni sopimus loppuu 8/23. [/offtopic]

Eipä sopimuslistassa näytä olevan muita jo kilpailuttamattomia, joiden sopimus loppuu 8/23 ja ei ole optiota kayttämättä tai linjat lopu muutenkin kuin 61 ja 61N. Olisko mahdollista, että niiden sopimuksen annetaan loppua ja linja siirtyy linjojen 64-67 sopimuksen alaiseksi? Siinä sopimuksessa oli alunperin 39 autoa ja nyt enää 34, johon lisättynä linjan 61 nykyiset kymmenen autoa on 44, mikä alle 20% suurempi kuin alkuperäinen automäärä. Vai tuleeko 10% muutos vuodesta vuoteen vastaan?

muokkaus: Eikun toisessa langassahan on juttu, että 61 tosiaan siirtyy tuohon pakettiin. http://jlf.fi/f12/15415-liikennointisopimusten-optiot/#post241184
 
Takaisin
Ylös