Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 6,014
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
289 Pohjolan Liikenne
290 Tammelundin Liikenne
291 Pohjolan Liikenne
Chatin puolelta luin että isojen bussien paketit menivät:
289 Pohjolan Liikenne
290 Tammelundin Liikenne
291 Pohjolan Liikenne
No se ei ollut yllättävää. Kivasti tuo 611 tuntuu aina olevan eri paketissa kun se kilpailutetaan.
Se oli sitten vaihteeksi Savonlinjalle lähtölaukaus HSL-liikenteestä.
Netissä näkyy nyt itse pöytäkirja liitteineen. Jokunen mielenkiintoinen huomio:
- Kilpailuun osallistui kaikkiaan 10 eri firmaa
- Joihinkin kohteisiin tuli tarjous 6 liikennöitsijältä, johonkin vain kahdelta
- Tällä kertaa Savonlinjakin osallistui kilpailuun jättämällä tarjouksen 2 kohteeseen, muttei menestynyt
- Vekka Groupin tarjous kohteeseen 291 hylättiin (kalustovaatim. eivät täyttyneet)
Muutama muu havainto:
- Nobina ei tarjonnut suurimpaan kohteeseen.
- Nobina tarjosi Kivistön pakettia (pienkalusto).
- Vekka jätti eniten tarjouksia, 5/6 kohteeseen.
Ja vielä yksi havainto lisäksi:
- TLL tarjosi ainoastaan voittamaansa kohteeseen.
Tammelund kasvaa nyt aika vauhdilla. Yhdellätoista autolla ensi syksynä ja tämän voitettuaan myös 11 lisää seuraavana syksynä. Se on yli 60% kasvu automäärällisesti parissa vuodessa. Luultavasti Åbergin alihankinta kasvaa myös 544:n sopimuksen loppuessa tänä syksynä, ettei kasvu ole ihan noin jyrkkää, mutta silti aika riski pienemmälle firmalle, kun 2025 alkaen loppuvien muiden sopimusten jatkosta ei ole varmuutta.
Ja vielä yksi havainto lisäksi:
- TLL tarjosi ainoastaan voittamaansa kohteeseen.
Tammelund kasvaa nyt aika vauhdilla. Yhdellätoista autolla ensi syksynä ja tämän voitettuaan myös 11 lisää seuraavana syksynä. Se on yli 60% kasvu automäärällisesti parissa vuodessa. Luultavasti Åbergin alihankinta kasvaa myös 544:n sopimuksen loppuessa tänä syksynä, ettei kasvu ole ihan noin jyrkkää, mutta silti aika riski pienemmälle firmalle, kun 2025 alkaen loppuvien muiden sopimusten jatkosta ei ole varmuutta.
Tammelund kasvaa nyt aika vauhdilla. Yhdellätoista autolla ensi syksynä ja tämän voitettuaan myös 11 lisää seuraavana syksynä. Se on yli 60% kasvu automäärällisesti parissa vuodessa. Luultavasti Åbergin alihankinta kasvaa myös 544:n sopimuksen loppuessa tänä syksynä, ettei kasvu ole ihan noin jyrkkää, mutta silti aika riski pienemmälle firmalle, kun 2025 alkaen loppuvien muiden sopimusten jatkosta ei ole varmuutta.