HSL:n talviaikataulut 2013-2014

Ja samalle h54:lle on näköjään unohdettu laittaa pysäkki Latokartanontien Kehä I:n sillan alle kokonaan... Ei ainakaan vielä tänään näkynyt mitään tolppaa katoksesta puhumattakaan! :mad: (rampista päre oli poistettu)
Eipä siellä ole vieläkään mitään pysäkkiä vaan pysähdyttiin yhä tuossa rampin pysäkillä, vaikka ei pitäisi. :lol: Lisäksi "Ala-Malmi" ja "Paavolantie" pysäkeillä oli vielä linjojen h54 ja 512K kyltit. :icon_frown:
 
Eipä siellä ole vieläkään mitään pysäkkiä vaan pysähdyttiin yhä tuossa rampin pysäkillä, vaikka ei pitäisi. :lol:

Joo sama täällä... Kuljettaja väitti aamulla, että pysäkkiä ei olla saatu valmiiksi (onko se niin vaikeaa laittaa tolppa, jossa lukee 54).
Lisäksi 00-Ikaruksissa Helmi oli jo aamulla päivitetty uudelle reitille, mutta 11-sarjan Scaloissa oli vielä iltapäivällä vanha reitti :lol:
 
Joo sama täällä... Kuljettaja väitti aamulla, että pysäkkiä ei olla saatu valmiiksi (onko se niin vaikeaa laittaa tolppa, jossa lukee 54).

Juuri tuosta pysäkistä yhtään mitään tietämättä sanoisin, että jos niitä muutettavia pysäkkejä on satoja ja kaikki muutokset tapahtuvat yhtä aikaa, niin kyllä se on aika vaikeaa. Infran kannalta olisi parempi, etteivät kaikki muutokset tapahtuisi yhtä aikaa.
 
Linjoille 315/N, 324/K/N ja 345/N on lisätty väliaikapysäkki "Talontie" maalle päin ajettaessa.
 
Eilen ja tänään tuli testattua tuo 554 ja täytyy sanoa että on tosi hidas ja kiermurteleva linja mm. Malmin asemalta Pukinmäen asemalle kesti lähes 15 minuuttia, vaikka tällä välillä ei tullu ainuttakaan matkustajaa kyytiin.:lol: Ihan hyvin olis voinut linjat 512 ja 512K säilyttää tai sitten korvata ne linjoilla 522 ja 522K.;)
 
Eilen ja tänään tuli testattua tuo 554 ja täytyy sanoa että on tosi hidas ja kiermurteleva linja mm. Malmin asemalta Pukinmäen asemalle kesti lähes 15 minuuttia, vaikka tällä välillä ei tullu ainuttakaan matkustajaa kyytiin.:lol: Ihan hyvin olis voinut linjat 512 ja 512K säilyttää tai sitten korvata ne linjoilla 522 ja 522K.;)

Hyvä vaan, että Malmilla kaikki Itäkeskuksen-bussit pysähtyvät samalla pysäkillä ja tuolla välillä on nyt h69:n lisäksi poikittaislinjatarjontaa. Kokeile ensi kerralla matkustaa tuo väli junalla, jos nopeutta ei ollut tarpeeksi.

Muutoksista aiheutuu kuitekin se ongelma, että iltaisin ja viikonloppuisin kaikki matkustajat pakotetaan käyttämään tuota kiemuralinjaa, kun h54 kulkee nyt niin surkeasti.
 
Linjalla 740 ajetaan Nissaksesta klo 8.50 vuoro A-tunnuksella joka lähtee 10min aikaisemmin Sotungin koululta. Tällä ilmeisesti korvattiin viime talvikaudella ajettu koululaisvuoro jota ajettiin tunnuksella 67.
 
Noniin 54 pysäkki kehä I:llä on saatu paikalleen:D
54:n 11-Scaloissa on edelleen vanha reitti, ja Malminkaaren rampissa joutuu odottamaan jopa pari minuuttia sen takia , koska helmi pitää vasempaa nuolta vihreäna pitkään, eikä päästä muita. Sitten oikealta tulevat autot, sitten taas vihreä nuoli vasemmalle, sitten oikealta tulevat autot ja viimeinkin suoraan menevät...:mad:
 
Eilen ja tänään tuli testattua tuo 554 ja täytyy sanoa että on tosi hidas ja kiermurteleva linja mm. Malmin asemalta Pukinmäen asemalle kesti lähes 15 minuuttia, vaikka tällä välillä ei tullu ainuttakaan matkustajaa kyytiin.:lol: Ihan hyvin olis voinut linjat 512 ja 512K säilyttää tai sitten korvata ne linjoilla 522 ja 522K.;)

siis miten ihmeessä se ilman matkustajien mukaan tuloa voi kestää 15 min jos matkalla on vain kahdet valot? eivoikäsittää kun siellä asuneena kävelen samassa ajassa melkein saman matkan....
 
siis miten ihmeessä se ilman matkustajien mukaan tuloa voi kestää 15 min jos matkalla on vain kahdet valot? eivoikäsittää kun siellä asuneena kävelen samassa ajassa melkein saman matkan....
Kyllä siellä on ihan viidet valot ja Malmin terminaalin valoissa kesti lähes 3 minuuttia ennen valot vaihtui vihreäksi, Aina kun saavuttiin seuraaviin valoihin niin ne vaihtui aina punaiseksi ja siinä sitä aikaa taas kului.:mad:
 
Viimeksi muokattu:
Voisivat laittaa 554:n liikennöimään Malmilla h69:n reitin sijaan Markkinatie-Örskintie-Malmin kauppatie-Pukinmäenkaari -osuutta. En sitten tiedä onko tuo mitenkään nykyistä reittiä kannattavampi, mutta minun silmissä näyttäisi ainakin (edes hitusen) nopeammalta ratkaisulta.

Muuten reitin linjaus Malmin aseman terminaalin kautta on hyvä, sillä nyt kaikki Itäkeskuksesta tulevat ja Itäkeskukseen menevät linjat pysähtyvät siellä. Helpottaa erityisesti muun muassa minun koulumatkoja.
 
Viimeksi muokattu:
Myyrmäen bussiterminaalin uusien 9 ja 10-laitureiden kiveystyöt alkavat olla loppusuoralla Jönsaksentiellä ja bussit jo niitä käyttävät. Väliaikainen puulaverikoroke hieman edempänä on siis poistunut käytöstä. Sekä 9 että 10-laitureille on asennettu aikataulunäytöt, myös terveysaseman puoleisille 7 ja 8-laitureiden väliin on asennettu näyttö ja terveysaseman kulmalle, 6 ja 7-laitureiden väliin tulee suurempi aikataulunäyttö. Jostain syystä 6:n ja 7:n pysäkkitolpista puuttuu laiturinumerot?
 
Kyllä siellä on ihan viidet valot ja Malmin terminaalin valoissa kesti lähes 3 minuuttia ennen valot vaihtui vihreäksi, Aina kun saavuttiin seuraaviin valoihin niin ne vaihtui aina punaiseksi ja siinä sitä aikaa taas kului.:mad:

*nitpickin* mutta jos vertaat vanhaan 522 / 54 koukkuun on mittaus alettava vasta Pukinmäen asemalta eli kaksien valojen jälkeen jolloin siis 15 minuuttia oli minulle kaukaa haettu luku. Jos vertaat nykyiseen 54een olet oikeassa mutta luot muunneltua tottuuta... ;)
 
Hyvä että myyrmäen aseman pysäkkilaiturit alkavat olla valmiina, sinne tarvitaankin aikataulunäyttöjä. Ja paremmin tilaa busseille pysähtyä oikeille laitureilleen esimerkkinä nyt nämä 9 ja 10 laiturit. :lol:
 
*nitpickin* mutta jos vertaat vanhaan 522 / 54 koukkuun on mittaus alettava vasta Pukinmäen asemalta eli kaksien valojen jälkeen jolloin siis 15 minuuttia oli minulle kaukaa haettu luku.
Kyllä tuo 554:n matka Malmin terminaalista Pukinmäen asemalle (sillan alle) todellakin kesti 15 minuuttia, Syy miksi matka kesti noin kauan johtuu siitä että linjalla ei ole HELMI etuutta, mutta linjoilla h69 ja 554K:lla taas on HELMI etuus. ;)
 
Takaisin
Ylös