- Liittynyt
- 23 Marraskuu 2015
- Viestit
- 2,315
Alustava versio suunnitelmasta on ensi viikolla hallituksen kokouksessa. https://hslfi.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2022162-2
Kerään tähän merkittävimpiä palvelutasomuutoksia verrattuna edelliseen suunnitelmaan ja muuhun yleiseen tietoon;
2023
2024
2025
Tuo ratikka 9N on se itselle kiinnostavin juttu tässä versiossa. Reitistä en löydä mainintaa, mutta ilmeisesti eri kuin 9:llä, muutenhan voitaisiin vain lisätä sille yövuoroja. Nykyisen 23N:n reitti ei eroa 9:stä hirveästi, eikä ratikka pysty koukkaamaan silloiselta rataverkolta 23N:n reittiä kuin kulkemalla Bulevardin kautta. Raidejokerin aikaisempaan aloitukseen valmistautuminen vaikuttaa myös lupaavalta.
Samassa esityslistan asiassa ja myös tässä suunnitelmassa on uudesta hinnoittelumallista vuodelle 2024, mutta se on kai toisen ketjun asia.
Kerään tähän merkittävimpiä palvelutasomuutoksia verrattuna edelliseen suunnitelmaan ja muuhun yleiseen tietoon;
2023
- 7 Meilahteen liikennöintisuunnitelman jälkeistein muutosten mukaisesti.
- Bussin 23N korvaa ratikka 9N
- Asemapäällikönkadun molempisuuntaistaminen, aikaisemmin oli Pasilankadun oikaisun kanssa, joka aikaistu.
- Osa metron jatkeen liityntälinjastosta metroliikenteen aloitaaessa. Aloitukselle ei anneta muuta ajankohtaa kuin 2023. Loput liityntälinjastosta sekä Runkolinjat 520 ja 530 jo/vasta 8/23 alkaen liikennöintisopimuksen takia.
- Tapiolan ja Leppävaaran linjasto eli Raide-jokerin bussilinjasto jo 8/23. Lisäksi bussijokerin lakkautukseen ja Raidejokerin varsinaisen liikenteen aloitukseen varaudutaan myös syksyllä 2023
2024
- Valmistaudutaan Järvenpään liittymiseen ja tihennetään sen aseman junien vuoroväliä ruuhkan ulkopuolellakin 15 minuuttiin.
- Hakaniemen 700-sarjan linjat Kalasatamaan
- Kalasataman raitiotien liikenteen aloitus
2025
- 52 Kuninkaantammentien päähän, aikaisemmin aikatauluttettu vuodelle 2024
- Uusi linja 87, aikaisemmin myös 2024
Tuo ratikka 9N on se itselle kiinnostavin juttu tässä versiossa. Reitistä en löydä mainintaa, mutta ilmeisesti eri kuin 9:llä, muutenhan voitaisiin vain lisätä sille yövuoroja. Nykyisen 23N:n reitti ei eroa 9:stä hirveästi, eikä ratikka pysty koukkaamaan silloiselta rataverkolta 23N:n reittiä kuin kulkemalla Bulevardin kautta. Raidejokerin aikaisempaan aloitukseen valmistautuminen vaikuttaa myös lupaavalta.
Samassa esityslistan asiassa ja myös tässä suunnitelmassa on uudesta hinnoittelumallista vuodelle 2024, mutta se on kai toisen ketjun asia.
Viimeksi muokattu: