Kaasuturbiineja on kokeiltu junien päävoimanlähteina Amerikassa. Siellä luopumisen syy oli, että moottorit eivät kestäneet jatkuvaa sammutusta ja käynnistystä tms. Veikkaan, että turbiini ei tällaisenaan kelpaa busseihinkaan.
Yhdysvalloissa nykyisin on muotia ostaa akkukäyttöisiä vaihtovetureita. Näissä on yleensä 1-2 moottoria tuottamassa akkuihin virtaa. Näitä vetureita valmistavat National Railway Equipment Company ja RailPower. Muistaakseni jotakin veturia saa myös kaasuturbiinilla. Tämä tekniikka olisi varmasti siirrettävissä busseihin ja dieselmoottorijuniin. Ajatelkaa hyötyjä: Jarrutusenergia voitaisiin varastoida akkuihin ja kiihdytyksessä saataisiin suuri teho käyttöön.
Yhdysvalloissa nykyisin on muotia ostaa akkukäyttöisiä vaihtovetureita. Näissä on yleensä 1-2 moottoria tuottamassa akkuihin virtaa. Näitä vetureita valmistavat National Railway Equipment Company ja RailPower. Muistaakseni jotakin veturia saa myös kaasuturbiinilla. Tämä tekniikka olisi varmasti siirrettävissä busseihin ja dieselmoottorijuniin. Ajatelkaa hyötyjä: Jarrutusenergia voitaisiin varastoida akkuihin ja kiihdytyksessä saataisiin suuri teho käyttöön.