Yllä kirjoittamani kuvaa nykytilannetta. Tulevaisuudessa suurimman nopeuden määrittely saattaa muuttua. En tästä kuitenkaan uskalla spekuloida sen enempää, kun ei ole tietoa yksityiskohdista. Tilanne kuitenkin saattaa mennä järkevämpään suuntaan.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Eli käytännössä oikoradan nopeuteen kohdistuneet investoinnit hyödyttävät ainoastaan Pendolinoja ja Allegroa ja näitäkin ainoastaan silloin kun junat eivät ole tuuraamassa IC2 -kalustoa.
En pysty ihan kuvittelemaan miksi toisaalta pyritään rakentamaan nopeampia ratoja ja hankkimaan Pendolino -kalustoa niillä ajettavaksi, toisaalta taas IC2-junia ajetaan selvästi salle kaluston mahdollistaman maksiminopeuden. Kuvittelisin, että joko Pendolino- ja ratainvestoinnit olivat virhe, tai IC2-kalustollakin kannattaisi ajaa melkein Pendolinon vauhtia.