Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
Vs: Joukkoliikenteen arvostuksen puute, omat näkemykset
On meillä kyllä autokin, ja se on valitettavan usein ensimmäinen liityntäväline, vaikka bussipysäkki on kadun toisella puolella. Mutta kuten Rainer kirjoitti, palvelun pitäisi olla luotettava. Ei ole.
Tänään bussi tuli 5 min, etuajassa. Olin sattumalta pysäkillä, kun aurinko paistoi ja lähdin siksi ennakkoon ulos. Paluumatkalla bussi jätti 20 metrin päähän, vaikka meitä oli 2 hlö juoksemassa siihen. Onhan se niin älykästä, että bussi lähtee minuutti metron saapumisesta! Aivan kuin vain kiusattaisiin matkustajia. Eilen bussi ajoi kotipysäkin ohi, vaikka olin viittomassa sille pysähtymistä. Toki en ollut aivan pysäkillä, koska siinä oli traktori, ja halusin varmistua, että kuski näkee minut ja kykenee pysähtymään siten, että traktorista huolimatta pääsee jatkamaan matkaansa. Iltaisin on parempi, että on auto odottamassa. Muuten saa odotta bussia puoli tuntia. Tai käytännössä kävellä 18 min.
Olen asunut tämän liityntäliikenteen päässä jo 6 vuotta, pysäkki kadun toisella puolen. Tätä se on ollut koko ajan. Naapurini kulkevat autolla koko matkat. Arvatkaa miksi. He eivät ole kiinnostuneita joukkoliikenteestä kuten minä, joten heidän pinnansa ei tätä kohtelua kestä. Tai ei heille tule mieleen edes kokeilla.
En vastusta metroa, vaan liityntäliikennejärjestelmää, jota ei edes yritetä panna pelaamaan. Mutta koska metrosta tällä seudulla seuraa liityntäliikennejärjestelmä, jota ei edes yritetä saada pelaamaan, en kannata metron rakentamistä tänne enkä Espooseen, vaan toivon sen pirulaisen katoavan joskus kokonaan.
Antero
PS: Ai että miksi nykyään käytän enemmän 550:ä kuin ennen? En siksi, että siinä ajetaan entistä värikkäämmillä busseilla. Vaan siksi, että liityntäliikenteen uudistus aiheutti sen, että meidän ja Otaniemen bussit sopivat entistä kehnommin toisiinsa. Jotta ehdin, on minun lähdettävä nykyään 10-15 min aikaisemmin kuin ennen. Tällöin 550:n pidempi matka-aika ei enää haittaa, mutta säästän yhden pitkän kävelyn ja hermojen kiristelyn Kampin ostohelvetissä, joka sopii erittäin huonosti metron ja bussien vaihtopysäkiksi.
Minulla on aivan sama motiivi. Annan mieluumin jonkun muun hoitaa ajamisen, itse voin lukea tai panna silmät kiinni. Ja sen vaivattomuuden tähden valitsen nykyään entistä useammin Itäkeskus-Otaniemi -matkalle 550:n metron sijasta. Matkustusmukavuus on heikko, mutta matka sujuu kuitenkin siitä eteenpäin kerralla.kemkim sanoi:Ja on vain niin rentouttavaa mennä kyytiin ja antaa jonkun muun nähdä ajamisen vaiva, voi itse vaikka katsella maisemia, nauttia matkanteosta tai lukea Metro-lehdestä päivän uutiset.
Olisi mielenkiintoista kuulla muiden foorumilaisten syitä joukkoliikenteen suosimiseen. Onko täällä ketään toista autoilijaa, joka olisi luopunut autosta?
On meillä kyllä autokin, ja se on valitettavan usein ensimmäinen liityntäväline, vaikka bussipysäkki on kadun toisella puolella. Mutta kuten Rainer kirjoitti, palvelun pitäisi olla luotettava. Ei ole.
Tänään bussi tuli 5 min, etuajassa. Olin sattumalta pysäkillä, kun aurinko paistoi ja lähdin siksi ennakkoon ulos. Paluumatkalla bussi jätti 20 metrin päähän, vaikka meitä oli 2 hlö juoksemassa siihen. Onhan se niin älykästä, että bussi lähtee minuutti metron saapumisesta! Aivan kuin vain kiusattaisiin matkustajia. Eilen bussi ajoi kotipysäkin ohi, vaikka olin viittomassa sille pysähtymistä. Toki en ollut aivan pysäkillä, koska siinä oli traktori, ja halusin varmistua, että kuski näkee minut ja kykenee pysähtymään siten, että traktorista huolimatta pääsee jatkamaan matkaansa. Iltaisin on parempi, että on auto odottamassa. Muuten saa odotta bussia puoli tuntia. Tai käytännössä kävellä 18 min.
Olen asunut tämän liityntäliikenteen päässä jo 6 vuotta, pysäkki kadun toisella puolen. Tätä se on ollut koko ajan. Naapurini kulkevat autolla koko matkat. Arvatkaa miksi. He eivät ole kiinnostuneita joukkoliikenteestä kuten minä, joten heidän pinnansa ei tätä kohtelua kestä. Tai ei heille tule mieleen edes kokeilla.
En vastusta metroa, vaan liityntäliikennejärjestelmää, jota ei edes yritetä panna pelaamaan. Mutta koska metrosta tällä seudulla seuraa liityntäliikennejärjestelmä, jota ei edes yritetä saada pelaamaan, en kannata metron rakentamistä tänne enkä Espooseen, vaan toivon sen pirulaisen katoavan joskus kokonaan.
Antero
PS: Ai että miksi nykyään käytän enemmän 550:ä kuin ennen? En siksi, että siinä ajetaan entistä värikkäämmillä busseilla. Vaan siksi, että liityntäliikenteen uudistus aiheutti sen, että meidän ja Otaniemen bussit sopivat entistä kehnommin toisiinsa. Jotta ehdin, on minun lähdettävä nykyään 10-15 min aikaisemmin kuin ennen. Tällöin 550:n pidempi matka-aika ei enää haittaa, mutta säästän yhden pitkän kävelyn ja hermojen kiristelyn Kampin ostohelvetissä, joka sopii erittäin huonosti metron ja bussien vaihtopysäkiksi.