Imatran paikallisliikenne

Mihin pisteeseen Imatran paikallisliikenteen kilpailutus on muuten edennyt, uutta tietoa ketjuun ei ole tullut muutamaan viikkoon ainakaan?
 
Mihin pisteeseen Imatran paikallisliikenteen kilpailutus on muuten edennyt, uutta tietoa ketjuun ei ole tullut muutamaan viikkoon ainakaan?

Kaupunginhallitus näkyy käsitelleen asiaa kokouksessaan 18.1.2021 ja kaupunginvaltuuston lienee määrä päättää asiasta tänään: https://kuntamfiles.saita.fi/kokoukset/imatra/9/285

Uutisvuoksesta löytyi juttu joulukuulta 2020 paikallisliikenteen kilpailutuksesta. (Artikkeli on maksumuurin takana, joten sen sisällöstä ei ole tietoa.)
 
Onkohan kyseessä tekninen vika vai kenties jotain niin salaista? Esityslistalta ei ainakaan päässyt katsomaan sen sisältöä.
 
Onkohan kyseessä tekninen vika vai kenties jotain niin salaista? Esityslistalta ei ainakaan päässyt katsomaan sen sisältöä.

Veikkaisin jälkimmäistä, sillä käsittääkseni hankinta-asiat eivät lähtökohtaisesti ole julkisia ennen kuin niistä tehty päätös on hyväksytty/allekirjoitettu.
 
Syksyllä (2021) viimeistään kun uusi kalusto saadaan täysilukuisena käyttöön, Imatrasta näyttäisi tulevan ensimmäinen suomalaiskaupunki, jonka paikallisliikenne hoidetaan lähtökohtaisesti kokonaan sähköllä. Noin pienten suoritteiden paikkakunnalla siirtyminen 100% täyssähköön (vara-autot toki oma juttunsa) ei ole varmaankaan monen mielestä kovin ihmeellinen asia, mutta toisaalta taas pienten volyymien liikenteessä sähkön etuja ei automaattisesti päästä hyödyntämään samalla tasolla kuin massiivisempaa bussiliikennettä tuotettaessa.
 
PL 915 on tullut takaisin Imatralle ja PL 914 palasi luultavasti takaisin Kotkaan. PL 915 ajoi tänään poikkeuksellisesti koululaiskuljetusta eli Kosken koulun ja liikuntapaikkojen välistä tilausajoa.
 
Kilpailutuksen vertailutaulukko löytyy kaupunginvaltuuston pöytäkirjasta. V-S Bussipalvelujen voitto oli hyvin täpärä, 0,015 pistettä. Kakkoseksi tuli halvimman tarjouksen jättänyt E. Rantanen. Rantanen olisi ajanut dieselbusseilla, joten V-S Bussipalvelujen sähköbussitarjous meni ohi kalustopisteillä.

Vaikka liikenteen aloitukseen oli lyhyt aika, houkutteli kilpailutus kaikkiaan 8 tarjoajaa.
 
Takaisin
Ylös