Itä-Uudenmaan joukkoliikenne

Porvoossa ei ole paljon VDL-busseja nähty mutta nyt Pukkilan linjalla pyörii Vekka 71, en saanut rekkaria ylös, on täysvalkoinen kuten PL:n ex-Volvot.
Vekka ei ole liikennöintipakettiinsa oikein miettinyt missä busseja pestään. Uskomattoman kuraisia holkkeja liikenteessä. Pitäisi sisältyä hankintaan, että yleiseen vetovoiman nimissä, busseja pitäisi myös joskus pestä.
 
Porvoon Liikenne näyttää napanneen Porvoo-Lapinjärvi ELY-hankinnan. Noita neljää vuoroparia M-P on tähän asti ajanut Kasilinja.
 
Porvoon Liikenne näyttää napanneen Porvoo-Lapinjärvi ELY-hankinnan. Noita neljää vuoroparia M-P on tähän asti ajanut Kasilinja.

Onnibus numeroi tämän linjan F16:ksi.

(Voisi samantien harkita tehdä siitä Helsinki – Itäkeskus – Porvoo – Lapinjärvi-linjaa. Sille olisi kysyntää näiden Vuorelan muutaman V7-vuoron kavereiksi.)
 
Viimeksi muokattu:
Onnibus myllää reilusti toimintojaan Itä-Uudellamaalla. Kyseessä ehkä tosin vain kesäratkaisu, mutta 3.6 alkaen

Uusi M77 Helsinki-Porvoo-Porvoon sairaala korvaa vanhat 861/863, myös iltaisin ja viikonloppuisin
Uusi M17 Helsinki-Porvoo-Loviisa aloittaa, 2-3 x päivässä
Uusi M100 Turku-Pasila-Porvoo aloittaa, 5-6 x päivässä
F16 Porvoo-Lapinjärvi jatkuu
M6 Helsinki-Lappeenranta-Imatra siirtyy ajettavaksi Kotkan kautta, ei pysähdy enää välillä Hki-Kotka
M7 Helsinki-Porvoo-Kotka, linjalle yksittäisiä F7 Flex-vuoroja.

Pendeliväki huolissaan onko tämän jälkeen U848 ainoa Helsinki-Porvoo, joilla kelpaa "kaikki liput".

Porvoon Harabackan varikolla kapasiteettiä huoltaa ja pestä Mega-autoja.
 
Viimeksi muokattu:
Uudenmaan Elykeskuksen hankinnasta 2024/2

Porvoolainen Kaj Forsblom on voittanut useita Ely-vuoropaketteja. Syksystä liikennöitsijä vaihtuu seuraavilla reiteillä

Porvoo-Askola-Pukkila: Kaj Forsblom (nyt Vekka Group), muuta lisävuoro aikataulussa
Porvoo-Loviisa päivävuorot: Kaj Forsblom (nyt Eriksson)
Porvoo-Kotka aamupika: Onnibus Flex (nyt Kymen Charterline)
Porvoo-Pornainen-Pihlajamäki: Kymen Charterline (nyt Eriksson)

Pihlajamäen reitti pitenee Etelä-Mäntsälän Jokelanseutuun asti.

Aamupikavuoron 5.30 Helsinki-Porvoo-Kotka ajaa edelleen konkurssien syövereissä tsemppaava Reissu-Ruoti Lahdesta.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Onnibus myllää reilusti toimintojaan Itä-Uudellamaalla. Kyseessä ehkä tosin vain kesäratkaisu, mutta 3.6 alkaen

Uusi M77 Helsinki-Porvoo-Porvoon sairaala korvaa vanhat 861/863, myös iltaisin ja viikonloppuisin
Uusi M17 Helsinki-Porvoo-Loviisa aloittaa, 2-3 x päivässä
Uusi M100 Turku-Pasila-Porvoo aloittaa, 5-6 x päivässä
F16 Porvoo-Lapinjärvi jatkuu
M6 Helsinki-Lappeenranta-Imatra siirtyy ajettavaksi Kotkan kautta, ei pysähdy enää välillä Hki-Kotka
M7 Helsinki-Porvoo-Kotka, linjalle yksittäisiä F7 Flex-vuoroja.

Pendeliväki huolissaan onko tämän jälkeen U848 ainoa Helsinki-Porvoo, joilla kelpaa "kaikki liput".

Porvoon Harabackan varikolla kapasiteettiä huoltaa ja pestä Mega-autoja.

Onnibusin toimitusjohtaja sanoo paikallislehti Borgåbladetille, että liikenteessä tulee kelpaamaan nyt myös Matkahuollon sarja- ja koululaislipputuotteet.

https://www.ostnyland.fi/artikel/26e22988-e9ca-5d0c-a638-208084f6c94a (maksumuuri)
 
Viimeksi muokattu:
Korsisaari on mielenkiintoisesti saanut U-sopimuksen muutamalle vuorolle linjalla U848 Helsinki–Pasila–Söderkulla-Porvoo, jota Koivisto Porvoo jo ajaa. Tämä liittyy ilmeisesti Korsisaaren autokiertoihin Sköldvikin teollisuuden työmatkaliikenteessä. Hieman erikoisesti Korsisaaren vuorot menevät usein lähes päällekkäin Koiviston vuorojen kanssa, joskus muutaman minuutin erolla. Mutta HSL:n järjestelmässä silti. Kilpailevat Porvoon suunnassa myös hinnalla, ja myyvät lippuja reitille 6 eurolla, kun Koivisto/Onnibus veloitta 10-12 euroa.

Vuorela pudottaa myös Porvoon pois Hamina-reitiltä ainakin kesäksi. Jäljelle jää vain yksi päivittäinen vuoro suuntaansa Porvoon ja Itäkeskuksen kautta.
 
Viimeksi muokattu:
999 Porvoo-Söderkulla-Tikkurilan vuorotarjonta tuplaantuu to 1.8 neljästä kahdeksaan M-P.

Ely-hankinta, jota liikennöidään klo 6–9 ja 14–18. Ajetaan pienbussilla, tiettävästi vähäisellä matkustajamäärällä, vaikka luo hyviä yhteyksiä pohjoiselle HSL-alueelle, Hki-Vantaan kentälle ja pääratojen pikajunille.

Onko kenelläkään havaintoa matkustaako sillä lähinnä seutupendelöijiä vai satunnaisia pitkän matkan matkalaisia? Aikatauluja voisi pikkaisen säätää kun kaikki junaliikenne Tikkurilassa kulkeen vähintään 60 min rytmillä.

Erikoista kyllä konkurssin partaalla tsemppaavalle Reissu-Ruotille on annettu sopimus linjalle (korvaa Kymen Charterlnen).
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös