Jätti-Wiimat

ex TKL #205 havaittu Helsingissä klo 15:20 (11.2.2010)

Sama auto makasi 2.2.2010 Iittalan Shellin pihalla. Näytti siltä, että oli ollut siinä jo jonkin aikaa... Kuljettajan ovi laseineen oli rikottu, samoin olivat muutkin ovet rempallaan. Ei muuta kuin korjaukseen ja takaisin ajoon koko komeus! :)
 
Mitä ilmeisemmin firma ajaa ainakin näitä linjoja. Eli pääasiallinen toimipiste on Sillamäessä.

Kuten linkittämäsi sivun kohdasta Bussiinfo näkee, noita linjoja ajaa Bussireisid . Wiiman omistaja Aleksandr Reisid on enemmänkin pelkkä autojobbari ja ostaa halvalla ja myy Venäjälle kalliilla. Linjaliikennettä niillä ei ole.Koululaiskuljetuksia kylläkin.
Ihmeen kauan tuo Wiima on niillä ollut. Samoin kilvet 902 ATL on olleet ex - Lönnberg Royalilla
pitempään. Se on onkin ainakin 8. Suomesta uinut auto ,jolla on nuo kilvet.
 
Kuten linkittämäsi sivun kohdasta Bussiinfo näkee, noita linjoja ajaa Bussireisid . Wiiman omistaja Aleksandr Reisid on enemmänkin pelkkä autojobbari ja ostaa halvalla ja myy Venäjälle kalliilla. Linjaliikennettä niillä ei ole.Koululaiskuljetuksia kylläkin.
Ihmeen kauan tuo Wiima on niillä ollut. Samoin kilvet 902 ATL on olleet ex - Lönnberg Royalilla
pitempään. Se on onkin ainakin 8. Suomesta uinut auto ,jolla on nuo kilvet.
Joo, mutta ainakin tässä kuvassa firman omistama ex. turkulainen näyttäisi olevan tuolla Sillamäen kaupunkilinjalla 34. Itse puheenaiheena olevasta teli-wiimasta ei silti varsinaisesti tiedä että mitä ajoja sen osaksi koituu.
 
Alihankintahommia tuo. Se on kuitenkin selkeesti "venäläisfirma", jolle ei edes
Itä-Virumaan runsaasta venäläisväestöstä huolimatta kunnallisten linjojen ajoa anneta.
Ts. firman johdolla kielikokeet käymättä ja kansalaisuus puuttuu sen myötä.
Tämä paikallisten harrastajien kertomaa.
 
Viimeksi muokattu:
Wiiman omistaja Aleksandr Reisid on enemmänkin pelkkä autojobbari ja ostaa halvalla ja myy Venäjälle kalliilla.

Kuvasta tulikin heti mieleen, että kauankohan auto mahtaa pysyä Virossa, kun kyseisen kuvan kuvaajan selän takana on Vironpuolen tulli- ja rajavartioasema.
 
Ex. TKL:ät 204 ja 206 olivat lähdössä eilen Helsingistä Tallinnaan uuden omistajan luo, tosin vain 206 ehti illan Tallinnan laivaan. 204:ään tuli tekninen vika ja se pääsi hinurin avustuksella lähtemään vasta tänään laivalla Tallinnaan. Bussitrokarien mukaan nämä autot tulevat jäämään Tallinnan paikallisliikenteeseen.
 
Ex. TKL:ät 204 ja 206 olivat lähdössä eilen Helsingistä Tallinnaan uuden omistajan luo, tosin vain 206 ehti illan Tallinnan laivaan. 204:ään tuli tekninen vika ja se pääsi hinurin avustuksella lähtemään vasta tänään laivalla Tallinnaan. Bussitrokarien mukaan nämä autot tulevat jäämään Tallinnan paikallisliikenteeseen.
Sunnuntaina olen Tallinnassa ja teen yhden bussimatkankin linjalla 18 - saas nähdä josko jokin Tallinnan Wiimoista pistää silmään ja pääsee kameralle.

Video tulossa ainakin raitiovaunuista ja lähijunista. Trollikalla menin viime maanantaina, niistäkin videoista voisi joitakin Youtubeen laittaa.
 
Ex. TKL:ät 204 ja 206 olivat lähdössä eilen Helsingistä Tallinnaan uuden omistajan luo, tosin vain 206 ehti illan Tallinnan laivaan. 204:ään tuli tekninen vika ja se pääsi hinurin avustuksella lähtemään vasta tänään laivalla Tallinnaan. Bussitrokarien mukaan nämä autot tulevat jäämään Tallinnan paikallisliikenteeseen.
Sangen kiintoisaa. Millekäs firmalle tarkkaan ottaen olis menossa? TAK tuskin kuitenkaan on kyseessä, en usko että ottaisivat näin vanhoja autoja. Lähinnä tulisi mieleen jokin maakunnan liikennöitsijä kuten Atko-konserni tai Temptrans. MRP on myös tietysti mahdollinen - ja onhan heillä jo näemmä entiset Taklit #409, #414 ja #419.
 
Sangen kiintoisaa. Millekäs firmalle tarkkaan ottaen olis menossa? TAK tuskin kuitenkaan on kyseessä, en usko että ottaisivat näin vanhoja autoja. Lähinnä tulisi mieleen jokin maakunnan liikennöitsijä kuten Atko-konserni tai Temptrans. MRP on myös tietysti mahdollinen - ja onhan heillä jo näemmä entiset Taklit #409, #414 ja #419.

En tiedä mitään siitä kelle ovat menossa, eivätkä bussitrokaritkaan olleet tietävinään asiasta enempää kun että Tallinnaan olisivat jäämässä. Eiköhän ole melko varmaa, että Viroon kuitenkin jäävät, tuskin niitä sieltä nyt enää Itärajan taakse kaupataan, koska olisihan se onnistunut Suomestakin käsin. Missäköhän nuo ovat majailleet TKL:än palveluksen jälkeen, kuulemma Harjavalta olivat ne Helsinkiin ajaneet?
 
Takaisin
Ylös