339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,588
HSL:n hallitukselle esitellään ensi viikolla esisuunnitelma kävely-yhteydestä tunnelissa Ruoholahden metroaseman laituritasolta Ruoholahden kauppakeskuksen kautta suurin piirtein oikeustalon alle.
Rakennuskustannukset 16 miljoonaa (suurin osa tunnelista on jo valmiina ja nyt käyttämättömänä). Käyttökustannukset 200 000 - 500 000 e / vuosi.
Tunneliin tulisi ulkomaiden lentokentiltä tutut "vaakatasoiset liukuportaat".
Uutinen: http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunk...nnitellaan_liukuhihnaa_metrolta_salmisaareen/
Esityslistateksti: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsl01/kokous/2011264-15.HTM
Esisuunnitelma: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsl01/kokous/2011264-15-35627.PDF
Hihatuntumalta tulisi edullisemmaksi ja saavutettavuudeltaan paremmaksi jatkaa raitiotietä Tallberginkatua Salmisaarenranta 9:n kohdalle ja tehdä kääntöpaikka meritäyttönä nykyisten venepaikkojen päälle. Sääli, ettei Energiakatua suunniteltu ratikka huomioiden, kuten jossain vaiheessa oli tarkoitus. Se jäänee joukkoliikenneettömäksi pussinperäksi ikiajoiksi.
Rakennuskustannukset 16 miljoonaa (suurin osa tunnelista on jo valmiina ja nyt käyttämättömänä). Käyttökustannukset 200 000 - 500 000 e / vuosi.
Tunneliin tulisi ulkomaiden lentokentiltä tutut "vaakatasoiset liukuportaat".
Uutinen: http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunk...nnitellaan_liukuhihnaa_metrolta_salmisaareen/
Esityslistateksti: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsl01/kokous/2011264-15.HTM
Esisuunnitelma: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsl01/kokous/2011264-15-35627.PDF
Hihatuntumalta tulisi edullisemmaksi ja saavutettavuudeltaan paremmaksi jatkaa raitiotietä Tallberginkatua Salmisaarenranta 9:n kohdalle ja tehdä kääntöpaikka meritäyttönä nykyisten venepaikkojen päälle. Sääli, ettei Energiakatua suunniteltu ratikka huomioiden, kuten jossain vaiheessa oli tarkoitus. Se jäänee joukkoliikenneettömäksi pussinperäksi ikiajoiksi.