- Liittynyt
- 14 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 5,978
Vs: Kävelykeskustan mahdollisuudesta
Töölön Metron ja Pisaran rummuttaminen johtuu Pasilan ylikorostuneesta asemasta. Pasilan paikalle on viimeiset 40 vuotta hahmoteltu vaikka mitä, mutta ei ole näkynyt mitään konkreettista. Aika paljon saisi Pasila muuttua että kannattaisi metroa sinne erikseen rakentaa. Pasila lienee Jakomäen jälkeen halveksituin kaupunginosa Helsingissä? Sen maineen kohottaminen vaatii oman ideariihensä.
Siksi minä peräänkuulutan nopeampaa raitiotietä luoteis-Helsingistä keskustaan johon voisi vaihtaa myös rantaradan ja Martinlaakson radan junista. Vastavasti Viikin metron asiaa ajaisi koillis-suuntainen nopea raitiotie.
t. Rainer
Vai oliko se niin, että autopuolue olisi sallinut aika laajankin kävelykeskustan jos olisi saanut keskustatunnelin? Lopputulos on kumminkin se että ei tule kumpaakaan.Eihän tällaisilla ideoilla mitään virallista kannatusta ole. Autopuolue haluaa keskustatunnelin ja vastustaa kävelykeskustaa, koska kävelykeskustalla kiristetään autopuolueen vihollisia.
Se pyörätiekuilu tuskin on viimeinen sana. Jotainhan sinne tulee kunhan on ensin päätetty että mitä.Kantakaupungin joukko- ja raideliikenteen laajennukset ovat liikennejärjestelmäsuunnitelmassa Töölön metro ja Pisara. Satamaradan paikalle ei voi laittaa joukkoliikennettä, vaan pyörätiekuilun. Topeliuksenkadun raitiotierata ei esiinny missään.
Töölön Metron ja Pisaran rummuttaminen johtuu Pasilan ylikorostuneesta asemasta. Pasilan paikalle on viimeiset 40 vuotta hahmoteltu vaikka mitä, mutta ei ole näkynyt mitään konkreettista. Aika paljon saisi Pasila muuttua että kannattaisi metroa sinne erikseen rakentaa. Pasila lienee Jakomäen jälkeen halveksituin kaupunginosa Helsingissä? Sen maineen kohottaminen vaatii oman ideariihensä.
Siksi minä peräänkuulutan nopeampaa raitiotietä luoteis-Helsingistä keskustaan johon voisi vaihtaa myös rantaradan ja Martinlaakson radan junista. Vastavasti Viikin metron asiaa ajaisi koillis-suuntainen nopea raitiotie.
t. Rainer