Joukkoliikenteen tarjouskilpailu 1/2022

Mielenkiintoista muuten että autoista puuttuu operaattorin logo vaikka muuten on valmiiksi teipattu. Tänään liikenteessä näkyi joku Hiace tai vastaava paku jossa oli pirkanmaan tilausliikenteen teksti "perinteisen" KA-logon kanssa. Olisiko sitten näihinkin jo tulossa vastaava. Tuo yrityksen nimi on siinä mielessä sekin mielenkiintoinen, että ei taida enää paljoakaan tilausliikennettä harrastaa? Edes firman omilla verkkosivuilla ei tilausliikenteestä puhuta enää mitään. Toiminnasta kerrotaan ainoastaan että "Pirkanmaan Tilausliikenne (PirTil) liikennöi usealla Tampereen paikallisliikenteen Nyssen reitillä. PirTilillä on satoja vuoroja päivittäin." (viitattu 21.3.2023)
 
Tänään liikenteessä näkyi joku Hiace tai vastaava paku jossa oli pirkanmaan tilausliikenteen teksti "perinteisen" KA-logon kanssa.

Hyvin bongattu, ko. huoltoauto on kuitenkin yleismallinen Proace, joka sulautuu liikenteen joukkoon. :)
 
En olisi yhtään yllättynyt, jos PirTilin nimen- ja logonvaihdoksessa odotettaisiin isompaa muutosta koko konsernissa. KA-konsernin markkinaehtoinen liikennehän on jo pääsääntöisesti keskitetty OnniBus-brändin alle ja seuraava askel voisi olla koko konsernin nimen vaihtaminen ja sopimusliikenteen ajaminen koko maassa konsernin uudella nimellä.
 
En olisi yhtään yllättynyt, jos PirTilin nimen- ja logonvaihdoksessa odotettaisiin isompaa muutosta koko konsernissa. KA-konsernin markkinaehtoinen liikennehän on jo pääsääntöisesti keskitetty OnniBus-brändin alle ja seuraava askel voisi olla koko konsernin nimen vaihtaminen ja sopimusliikenteen ajaminen koko maassa konsernin uudella nimellä.

Tai sitten Savonlinjan tapaan kaikkien konsernin tytäryhtiöiden nimet yhtenäistettäisiin Koiviston Autoksi, jolloin kaikki Helbit, Koskilinjat, Jyväskylän liikenteet jne. jäisivät historiaan, ja firma toimisi jatkossa kaikkialla Suomessa Koiviston Auto-nimellä. :)
 
En olisi yhtään yllättynyt, jos PirTilin nimen- ja logonvaihdoksessa odotettaisiin isompaa muutosta koko konsernissa. KA-konsernin markkinaehtoinen liikennehän on jo pääsääntöisesti keskitetty OnniBus-brändin alle ja seuraava askel voisi olla koko konsernin nimen vaihtaminen ja sopimusliikenteen ajaminen koko maassa konsernin uudella nimellä.

Tämä kuulostaa erittäin loogiselta. Onhan myös nähtävissä, että heillä markkinaehtoisen liikenteen kalusto on muuttumassa enemmän tai vähemmän punaiseksi ja sopimusliikennekalusto tulee luonnollisesti olemaan jatkossa tilaajien vaatimissa väreissä. Oranssi- ja siniraita jäävät historiaan. ELY ei edellytä tilaajaväritystä, mutta ajaako KA juurikaan ELYn tilaamia ajoja?

Onkohan Tommolan suku esittänyt KA:n myydessään toivomuksen KA:n nimen ja logossa oranssin värin säilymisestä? Toisaalta vaikka puhuttiin KA-konsernista, konsernin emoyhtiö oli ja taitaa olla edelleen Metsä-Pietilä Oy. (Metsä-Pietilä on Lahdessa paikka, jossa on KA:n päätoimipaikka, lähellä on myös Kallio-Pietilä.)

---------- Viestit yhdistetty klo 14:30 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:26 ----------

Tai sitten Savonlinjan tapaan kaikkien konsernin tytäryhtiöiden nimet yhtenäistettäisiin Koiviston Autoksi, jolloin kaikki Helbit, Koskilinjat, Jyväskylän liikenteet jne. jäisivät historiaan, ja firma toimisi jatkossa kaikkialla Suomessa Koiviston Auto-nimellä. :)

Tytäryhtiöiden nimiä ei luonnollisesti voi juridisesti muuttaa täysin samoiksi. Busseissa voi toki olla vain emoyhtiön nimi. Nykyinen lainsäädäntö edellyttää, että kuorma-autoissa näkyy liikenneluvan haltijan nimi ja jokin yhteystieto, mutta busseja ei tämä koske.
 
Takaisin
Ylös