Madrid onkin eri juttu, sinne on tehty uusia pelkästään standardiraideleveyksisiä suurnopeusratoja.
Mutta railjournal.com mukaan mm Valencia – Sagunto – Castellon väli olisi kolmiraiteinen, yksi vakioraideleveuksinen ja toinen limiraiteinen (joka sisältää siis iberain reideleveyden ja standardiraideleveyden).
Myös railjournal.com artikkelin mukaan myös Castellbisball - Martorell (Seatin tehtaille) - Sant Vicenç de Calders pitäisi olla limiraiteinen ja mahdollista operoida sähkövetureilla kummallakin raideleveydellä.
Tarragonaan piti päästä jo 2015 vakioraideleveyksinen kalusto, vai olivatko railjournal.com artikkelit puppua?
Tarragonan kohdalla on raideleveydenvaihtofasiliteetti, josta kaikki juna kulkevat läpi. Etelässä Valencian ja Castellónin välillä on tosiaan myös mahdollisuus ajaa 1435mm kalustolla. Siellä ei tosin liiku ollenkaan tuollaista matkustajaliikennettä.