Ei sinne mitään vinolaitureita tarvita. Ne veisivät vain liikaa tilaa ja vähentäisivät terminaalialueen kaakkoispuolella olevan parkkialueen autopaikkoja. Toisekseen, nykyvauhdilla vähenevät matkustajamäärät karsii pakostakin ajettavia linjoja. Siten jatkossa riittää yksi pysäkki suuntaansa, kun kourallinen linja ajaa tunnin-puolentoista välein...
Esitteen havainnekuvista ilmenee, että Jyväskylässä on ikuinen kesä. Mahtaa syys-talvikelit tulla ylläripyllärinä, kun vettä, räntää ja lunta sataa vaakatasossa eivätkä katokset silloin paljoakaan suojaa anna. Lähes korttelin mittaisessa katoksessa ei ole montaa välikköseinää, äkkiseltään näkyy pari mainostaulua.
Ihmetyttää mikä tuossa hankkeessa oikein maksaa. Liikenneväylätyöt maksavat yli 2,8 milj. €. Kun summasta poistetaan katulämmityksen n 0,5 milj. € ja katosten n 0,4 milj. € rakennuskustannukset jäljelle jää n. 1,9 milj. € Vapaudenkadun yhden korttelin ja Asemakadun puolentoista korttelin matkalta. Aiotaanko kadunpätkät päällystää kullalla päällystetyillä marmorilaatoilla?
Piirka