Waltsu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 782
Kaarinan kaupungin teknisen lautakunnan pöytäkirjasta 31.1.2006 löytyy kaksikin TLO:n esittämää reittimuutosta.
Linjan 111 yhtä Paimioon menevää aamuvuoroa ollaan siirtämässä Rauhalinnan lenkille siellä olevan oppilaitoksen opiskelijoiden bussimatkan lyhentämiseksi.
Toisessa anomuksessa TLO siirtäisi linjan 110 pois Kesämäestä mm. yhden hankalan risteyksen takia. Lisäksi TLO huomauttaa, että kuuden kilometrin matka Littoisista Kaarinaan kestää jopa 25 minuuttia. Kaupungin puolelta todetaan, että matkustajamäärät ovat kovin vähäisiä, mutta alue on kasvava, joten linja tulisi säilyttää.
No, eipä niitä matkustajia paljoa kyytiin nouse, jos 10 km matka Turkuun kestää kolme varttia reitin kiertäessä siellä sun täällä mentiinpä sitten Littoisten tai Piispanristin kautta. Entäpä jos nopeutetaan linjaa poistamalla Verkakaaren/Palomäen osuus ja ajetaan Palomäkeä omana linjanaan Varissuon läpi. Palomäkeläisethän lietolaisina eivät välttämättä edes tarvitse suoraa linjaa Kaarinan keskustaan. Toinen linja olisi Kaarina - Kesämäki - radan yli asemalle - Littoinen - Kultanummi - Hämeentie - Turku. (Olen tätä aiemminkin pohtinut tällä foorumilla.) Verkakaari hoituisi mahdollisesti ruuhkalinjalla Turku - Varissuo - Verkakaari - Piikkiö - Kirismäki?
Operaatio ei välttämättä ole kovin yksinkertainen, onhan tässä otettava huomioon eri reittien tasavälisyys ja myös linjan toinen pää eli Raisio - Naantali. Ehkäpä pitäisi järjestellä linjapareja vallan uuteen uskoon?
Linjan 111 yhtä Paimioon menevää aamuvuoroa ollaan siirtämässä Rauhalinnan lenkille siellä olevan oppilaitoksen opiskelijoiden bussimatkan lyhentämiseksi.
Toisessa anomuksessa TLO siirtäisi linjan 110 pois Kesämäestä mm. yhden hankalan risteyksen takia. Lisäksi TLO huomauttaa, että kuuden kilometrin matka Littoisista Kaarinaan kestää jopa 25 minuuttia. Kaupungin puolelta todetaan, että matkustajamäärät ovat kovin vähäisiä, mutta alue on kasvava, joten linja tulisi säilyttää.
No, eipä niitä matkustajia paljoa kyytiin nouse, jos 10 km matka Turkuun kestää kolme varttia reitin kiertäessä siellä sun täällä mentiinpä sitten Littoisten tai Piispanristin kautta. Entäpä jos nopeutetaan linjaa poistamalla Verkakaaren/Palomäen osuus ja ajetaan Palomäkeä omana linjanaan Varissuon läpi. Palomäkeläisethän lietolaisina eivät välttämättä edes tarvitse suoraa linjaa Kaarinan keskustaan. Toinen linja olisi Kaarina - Kesämäki - radan yli asemalle - Littoinen - Kultanummi - Hämeentie - Turku. (Olen tätä aiemminkin pohtinut tällä foorumilla.) Verkakaari hoituisi mahdollisesti ruuhkalinjalla Turku - Varissuo - Verkakaari - Piikkiö - Kirismäki?
Operaatio ei välttämättä ole kovin yksinkertainen, onhan tässä otettava huomioon eri reittien tasavälisyys ja myös linjan toinen pää eli Raisio - Naantali. Ehkäpä pitäisi järjestellä linjapareja vallan uuteen uskoon?