Kalustopoistoja 2016

jtm

Liittynyt
24 Tammikuu 2007
Viestit
2,222
Helb #708 ja #709 riisuttu rahastuslaitteista. Enpä osannut viel viime yönä #709:llä ajettuani arvata, että jäi viimeiseksi ajoksi :icon_frown:
 
Eiks nää olleet niitä kaasu-autoja, joista pyritään poistamaan kalustolta aijemmin kun vuosikerta antaa ymmärtään?!

:redface::smile:
 
Nobinat 278 ja 279 seisovat Klovin romurivissä.

Hienoa. Oon odottanut kauan että Nobina pääsee eroon kaikista noista Ikaruksista. Kesällä poistuvat todennäköisesti kaikki vuotta 2006 vanhemmat bussit heiltä kun he saavat tuliteriä busseja elokuussa. Kyl noi "Facelift-Carrukset" saavat kans mielellään poistua kun monet niistä ovat jo melko huonossa kunnossa ja ovat aika vikaherkkiä autoja.
 
Hienoa. Oon odottanut kauan että Nobina pääsee eroon kaikista noista Ikaruksista. Kesällä poistuvat todennäköisesti kaikki vuotta 2006 vanhemmat bussit
Minä en. Kyllä noi Carrukset ja Ikarukset on miljoona kertaa parempia kuin esim 900-sarjan alkupään teli-Volvot. :D
 
Kyllä noi Carrukset ja Ikarukset on miljoona kertaa parempia kuin esim 900-sarjan alkupään teli-Volvot. :D


Mitä hyvää niissä Volvo B7RLE-alustaisissa "Facelift-Carruksissa" on? ne ovat aika vikaherkkiä autoja. Noi vanhat oikeat Carrukset (jotka ovat jo poistettu) olivat ihan hyviä autoja yleensä kun pehmeät penkit, ja monet niistä olivat ihan priimakunnossa. Makuasioita, mutta ite tykkään enemmän uusista busseista. Ilmastointi on mukava kesällä.
 
Sanoisin, että näiden uusimpien 8900LE:n, eli missä on jo matala ikkunalinja, on penkit ovat yllättävän mukavat.
Tässä kohden olen samaa mieltä, uudemmasta päästä olevat on ihan okei, mutta kyllä nää wanhat bussit on se juttu. :D

Pari pientä strategistista lisäystä tekisivät kaikista 8900LE:istä hyviä. Uudemman malliset penkit tai peltikupit, missä on hieman enemmän pehmustetta, Voith vaihteistoksi tai vaihtoehtoisesti SuperHyperLaiskaEcoMoodi pois, jos olis laitettu näin, niin pitäisin esim. NOF 912 (E6 teli-Volvoa) hyvänä bussina. :D
 
Viimeksi muokattu:
Tässä kohden olen samaa mieltä, uudemmasta päästä olevat on ihan okei, mutta kyllä nää wanhat bussit on se juttu. :D

Pari pientä strategistista lisäystä tekisivät kaikista 8900LE:istä hyviä. Uudemman malliset penkit tai peltikupit, missä on hieman enemmän pehmustetta, Voith vaihteistoksi tai vaihtoehtoisesti SuperHyperLaiskaEcoMoodi pois, jos olis laitettu näin, niin pitäisin esim. NOF 912 (E6 teli-Volvoa) hyvänä bussina. :D

Lisäksi näihin vanhempiin 8900-busseihin (koskee kaikkia firmoja) pitäisi saada pysähtymisnappulat myös takapenkeillä matkustaville. On hölmöä, että bussin kulkiessa joutuu kurottelemaan saadakseen annettua pysähtymismerkin. Onneksi uusissa busseissa on takanakin napit katossa.
 
Tänään tuli nähtyä Länsiväylällä yks autonkuljetusrekka jossa oli muutaman Nobinan Ikarusta, en nähnyt niiden kylkinumeroita. Voi olla että vanhinta kalustoa on jo alettu poistamaan tässä vaiheessa. Ei oo mikään yllätys jos Nobina aloittaa kalustopoistot Ikaruksista kun ne ovat just yhtiön vanhimpia ja huononkuntoisimpia autoja.
 
Tänään tuli nähtyä Länsiväylällä yks autonkuljetusrekka jossa oli muutaman Nobinan Ikarusta, en nähnyt niiden kylkinumeroita. Voi olla että vanhinta kalustoa on jo alettu poistamaan tässä vaiheessa. Ei oo mikään yllätys jos Nobina aloittaa kalustopoistot Ikaruksista kun ne ovat just yhtiön vanhimpia ja huononkuntoisimpia autoja.

Taisivat olla 278 ja 279 Klovin romurivistä.
 
Tänään tuli nähtyä Länsiväylällä yks autonkuljetusrekka jossa oli muutaman Nobinan Ikarusta, en nähnyt niiden kylkinumeroita. Voi olla että vanhinta kalustoa on jo alettu poistamaan tässä vaiheessa. Ei oo mikään yllätys jos Nobina aloittaa kalustopoistot Ikaruksista kun ne ovat just yhtiön vanhimpia ja huononkuntoisimpia autoja.
Eikös osassa oo turvaohjaamot, EEV päästötaso yms. kaikkea hienoa?
 
Takaisin
Ylös