Laskeskelin että syksyllä alkavissa sopimuksissa Nobinan kalustotarve on 115 autoa, joista 49 tulee olla uusia ja Kuukankorven sivujen mukaan loppuvien sopimusten automäärä on 144. Eli vanhan kaluston tarve vähenee 78:lla. Nobinalla todellinen automäärä on 12% korkeampi kuin sopimusten automäärät eli Nobinan vanhaa kalustoa poistuisi 87kpl. Jos poistavat vanhemmasta päästä niin lähtee numeroltaan 642:sta alaspäin kaikki paitsi 18, sekä 8kpl sarjasta 649-661. Todellisuudessa 1-17 ovat varmaan jäämässä, ja niitten sijaan lähtee kai joko enemmän 08-volvoja, tai jopa uudempia, jos ovat leasingautoja.
Nobinan A1-kaluston tarve tulevana syksynä on:
25 x 92, 94, 95, 97, 98
3 x 93
~9 x 112, 118, 125
~9 x 38, 321, 322, 332, 335, 345, 435, 566, 575
1 x 588
15 x 238, 243, 244, 245, 248, 348, 349, 582
5 x 711, 712, 735, 737
yhteensä ~67 kpl
Jos vara-autoja, on se noin 12 %, niin A1-kalustoa tarvittaisiin noin 75 kpl.
Tällä hetkellä Nobinalla on A1-kalustoa seuraavasti:
56 x 822 - 877
13 x 878 - 890
5 x 946 - 950
3 x 981 - 983
7 x 991 - 997
11 x 1040 - 1050
9 x 1079 - 1087
yhteensä 104 kpl
Eli noin 30 kpl ylimääräisiä. Koska A1-kalustolla ei voi korvata muuta kalustoa, niin uskoisin, että Nobinalta tulee ensisijaisesti poistumaan noin 30 kpl 12-Citeoita ja vasta sitten 07- ja 08-Volvoja. Lisäksi tulee huomioida, että telien tarve tulee kasvamaan syksyllä jonkin verran, niin niitä ei ole välttämättä varaa poistaa kovinkaan paljoa, riippuen toki siitä, tuleeko ylimääräisiä uusia telejä.